Megújult Toyota HiLux Magyarországon

2002.08.26. 15:34

 
   
   

Kívül-belül átalakult a Toyota népszerű hosszúkabinos pick-upja, amelyből jelenleg is viszonylag sok fut a magyar utakon. Már első pillantásra feltűnik a változás, mivel a HiLux orrát alaposan átszabták a gyár formatervezői. Az eddigi, lefele biggyedő ajkakra emlékeztető hűtőmaszk-forma fordítva jelenik meg az autón, amely így amolyan vigyori pofát vág, és az eddigi szabvány-téglalap lámpatesteket is a karosszéria vonalába simuló egységekkel váltották fel. Az új lökhárítókkal és a vaskos műanyag sárvédő-szélesítésekkel az összhatás mindeképp egységes, ami a hasonló modellfrissítések esetében nem túl gyakori. Az autó alapformáján és a legtöbb bevált alkatrészen nem változtattak, azonban a motortérbe új négyhengeres dízelmotor került. A közös nyomócsöves 2,5 literes D4-D egység 102 lóerős, ami 12 lóerővel több, mint az elődmodell esetében. A nagyobb teljesítmény mellett ez a motor már teljesíti az Euro 3 környezetvédelmi norma előírásait, csendesebb és jóval nyomatékosabb is elődjénél, ezen felül csak 40.000 km-enként igényel olajcserét és 30.000-enként kell szervizbe hordani.

 
   
   

Az egyes kopó alkatrészek is tovább bírják: a vezérműszíjat például csak 150.000 km-enként kell kicserélni. A motorolaj állapotára emellett külön alrendszer figyel, amely az olaj szennyezettségét is érzékeli, így pontosan megállapítható, hogy mikor esedékes a csere. Az új HiLuz emellett elektronikus gázpedállal, és kényelmesebb utastérrel igyekszik kedveskedni leendő tulajdonosainak.