Egyelőre semmi nem biztos, de a német Auto Motor und Sport szerint
az új Passat gyökeresen eltér majd a jelenlegi modelltől.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Akülönbségek elsődleges oka, hogy az autó nem
az Audi A4-es, hanem a Golf V. padlólemezére épül majd. Ez egyrészt
a Phaeton megjelenésének köszönhető. Az új luxusautó átveszi a
Passat eddigi reprezentációs feladatait, így
a Passat újra az lehet, ami két generációval ezelőtt volt:
kényelmes és tágas családi autó. A platformcsere másik oka,
hogy a VW csoport új stratégiája szerint az Audi és a VW márka
arculatát az eddigieknél jobban különválasztják. Az új Golf
padlólemez is sokkal inkább alkalmas rá, hogy egy nagyobb modell
alapjául szolgáljon, nem csak a jelenleginél nagyobb mérete, de
fejlettebb futómű-megoldása miatt is. A Passat a becslések szerint
kb. 4.800 mm hosszú lesz, ami a jelenlegihez mérhetően tágas belső
tér és a becslések szerint a limuzin esetében is legalább fél
köbméteres csomagtartó kialakítását teszi lehetővé.
Szintén az új padlólemez következménye, hogy
a motortérben keresztben helyezkednek majd el az
erőforrások, így szinte biztosan búcsút kell mondanunk a
jelenlegi V6-os és W8-as motoroknak, mivel ezek csak hosszában
építhetők be. Helyette a következő Passat soros négyhengeres és
VR6-os motorokkal kerülhet forgalomba. A motorpaletta ismert
egységekből áll majd össze: az alapváltozat továbbra is az olcsó,
elsősorban flottamegrendelőknek szánt 101 lóerős 1,6 literes
négyhengeressel érkezik, emellett lesz még három közvetlen
befecskendezéses benzines egység: egy 1,6 literes 115 lóerős, egy
kétliteres 150 lóerős és egy kétliteres turbó 180 lóval. A
csúcsmodellbe várhatóan a Golf R32 250 lóerős 3,2 literes VR6-osa
kerülhet. A dízelmotor-paletta a várakozások alapján négy tagból
áll majd: az alapváltozat a már jól ismert 100 lovas 1,9 literes
PD-TDI lesz, emellett beszerelnek még két kétliteres négyhengerest
136 és 160 lóerős teljesítménnyel, a csúcsot pedig
egy új fejlesztésű öthengeres jelenti majd kb. 185 lóerővel.
A motorokhoz öt- és hatsebességes manuális, valamint fokozatmentes,
de szekvenciálisan is kapcsolható automataváltót párosítanak majd.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új Passat futóműve felépítésében megegyezik
majd az ötös Golféval: elöl szokás szerint McPherson tagokat
alkalmaznak, hátul pedig -
a Golf jelenlegi megoldásánál nagyságrendekkel fejlettebb -
négykaros felfüggesztést találunk. Az új Passat drágább
változataiban emellett aktív lengéscsillapítókat is alkalmaznak
majd. Szintén alapfelszerelés lehet az erősebb motorral felszerelt
modellekben a négykerék-hajtás, amely a Golfhoz hasonlóan
viszkókuplungos rendszerű lesz.
Kép:
AMS
