![]() |
|
![]() |
![]() |
A Peugeot és a Citroën egyszerre mutatta be
modellfrissítés utáni áru- és személyszállító modelljeit.
Mindkét típus új orrészt kapott, amely erősen beleszól a két
típus karakterébe. Közös vonás a vízszinteshez közelebb álló
motorháztető és a nagyobb lámpák, a hűtőmaszk, az első sárvédőívek
és a lökhárítók azonban egyértelműen különbséget tesznek a két
modell között. A Berlingo
a C3 stílusában háromosztású vízszintes hűtőmaszkot kapott,
míg a Partnerről
a 607/307 vonal vigyori arca köszön vissza.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Partner a közzétett képek tanúsága szerint
sportosabb egyéniség próbál maradni: a legelegánsabb változatot is
számos fényezetlen elem jellemzi, és a sárvédőíveken is látványos
fekete rátéteket helyeztek el, míg a Berlingo Multispace színre
fényezett lökhárítóival kifejezetten elegáns jelenség. Ennek
ellenére
mindkét modell masszívabb benyomást kelt, mint elődje, és a
változtatások valamelyest az egységes forma rovására mentek. Az A
oszlop mögött az előző változatok formavilága köszön vissza, a
tervezők ezekhez a részekhez egyáltalán nem nyúltak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Partner és a Berlingo belső tere is azonos módon változott, csak a színekben van eltérés. A teljesen új, a korábbinál igényesebb külsejű, és a masszív középkonzolnak köszönhetően jóval látványosabb műszerfal nagyobb, jobban használható pakolóhelyeket nyújt, van rajta digitális kijelző és nagyméretű kesztyűtartó, amely egyes kivitelekben hűthető is. Ezen felül egy nagy tárolórekeszt alakítottak ki a középkonzolban, amely akár pohártartóként is használható. A hi-fi és - amelyik típusban van - a tempomat is a kormány melletti kis konzolokról vezérelhető.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormánykereket is lecserélték a Xsara kisebb méretű és az
új formatervhez jobban illeszkedő négyküllős kormányára. Az autók
biztonsági szempontból is sokat fejődtek: a személyszállító
kivitelekben egyes piacokon szériafelszerelés lesz a két frontális
légzsák valamint az erőhatárolós övfeszítők, és már oldallégzsákok
is rendelhetők az autóba. Ezen kívül az ABS és az elektronikus
fékerő-elosztó is az alapfelszereltség része lesz egyes
változatokban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A típuspáros műszaki szempontból nem sokat változott, a korábbival azonos motorokkal és erőátvitellel rendelhető meg, egyedül a fékberendezést tették hatékonyabbá. A Partnernél említik, hogy az autó háromféle futóművel rendelhető meg: az alapvetően nyugat-európai útviszonyokra tervezett Euro beállítás elsősorban a kényelem és az úttartás szempontjából ideális, a nagy terhelésre kitalált változat teherszállításnál előnyös, míg az emelt futómű földutakon vagy gyenge minőségű aszfalton való közlekedésre ideális. A két típust novembertől kezdik árusítani Nyugat-Európában.
