Sportos újdonságok a Peugeot-tól

2002.09.09. 15:47

A Partner mellett számos újdonságot láthatunk majd a Peugeot párizsi standján, többek közt a 206-os, a 307-es és a 607-es egy-egy sportos változatát is.

 
   
   

A legkisebb méregzsák a 206 RC, amely hamarosan a szalonokban is megjelenik Európa-szerte. Ez a modell a GTi-t váltja fel a 206-os modellsorozat csúcsán. Motorházában a korábban a 206 SW tanulmányban bemutatott kétliteres 177 lóerős 16 szelepes dolgozik, amely a kategória leggyorsabb autói közé emeli a 206 RC-t. A gyári adatok szerint az autó végsebessége 220 km/h felett van, és kevesebb mint 7,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100 km/h-ra. Az RC természetesen egyéb részleteiben is különbözik a többi 206-ostól: kívülről a 17 hüvelykes keréktárcsákra szerelt 205/40-es Pirelli P7000 gumik és a hátsó ablak feletti szárny és a versenyautókat idéző tanksapka teszi első pillantásra felismerhetővé az autót, míg a belső térben az első sportülések, a két személy számára formázott, két hárompontos biztonsági övvel ellátott hátsó üléspad, a fehérkeretes számlapokkal ellátott műszerek, valamint a karbonszálas műanyag és alumínium díszítőelemek, és még számos apró részlet teremt hangulatot a száguldáshoz.

 
   
   

A második, és egyben talán leglátványosabb újdonság a 307 alapú kupé-kabrió tanulmány, a 3♥7 CC. Az autó a 307-es kétajtós kabrió változata összecsukható keménytetővel, azaz a 206 CC-hez hasonlóan egyszerre rendelkezik egy kupé és egy kabrió erényeivel. A 307-es nagyobb hossza a 206 CC-nél elegánsabb formájú autó megtervezését tette lehetővé: a 3♥7 CC tetővonala egyetlen nyúlánk ívet ír le az A-oszloptól a C-oszlopig. Emellett az autóban négyen is elférnek, bár épp a lendületes tetővonal miatt zárt állapotban minimálisra csökken a hátsó fejtér. A tanulmányautóba a 206 RC-ben is használt 177 lóerős kétliterest építették, de amennyiben elkészül a szériaváltozat, úgy valószínűleg kisebb motorokkal is elérhető lesz az autó. A pletykák szerint a sorozatérett kivitel nagyjából egy év múlva mutatkozhat be.

 
   
   

A harmadik sportos modell szintén egy tanulmányautó, amely a 607-esen alapul, és a franciák nemzeti hőséről, a La Mans nagy öregjéről, Henri Pescaroloról 607 Pescarolonak nevezték el. Az autó megalkotásával a Peugeot mérnökei azt igyekeztek bizonyítani, hogy a 607-es minimális változtatásokkal igen sportos benyomást is képes kelteni, ezért szélesebb és alacsonyabbra húzott lökhárítókat valamint sportos oldalsó kötényeket terveztek az autóra. Ezek és a 19 hüvelykes könnyűfém felniken pompázó 245/45-ös gumik valóban impozáns látvánnyá teszik az autót. A belső térben a bíbor különböző árnyalataiban pompázó bőr uralkodik némi krómberakással megbolondítva. Az autó motorizáltságáról semmi konkrétumot nem tudunk, egyedül egy fellengzős mondat árulkodik a tervezők eredeti szándékáról: akár a Le Mansban a C60 Pescarolo Sport versenyautóban használt 400 lóerős V6-os is be kerülhetett volna a motorházba. Elhisszük, hiszen elférne, csak ne lenne mindez feltételes módban...