A Partner mellett számos újdonságot láthatunk majd a Peugeot párizsi
standján, többek közt a 206-os, a 307-es és a 607-es egy-egy sportos
változatát is.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legkisebb méregzsák a 206 RC, amely hamarosan
a szalonokban is megjelenik Európa-szerte. Ez a modell a GTi-t
váltja fel a 206-os modellsorozat csúcsán. Motorházában a korábban
a 206 SW tanulmányban bemutatott kétliteres 177 lóerős 16 szelepes
dolgozik, amely
a kategória leggyorsabb autói közé emeli a 206 RC-t. A gyári
adatok szerint az autó végsebessége 220 km/h felett van, és
kevesebb mint 7,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100
km/h-ra. Az RC természetesen egyéb részleteiben is különbözik a
többi 206-ostól: kívülről a 17 hüvelykes keréktárcsákra szerelt
205/40-es Pirelli P7000 gumik és a hátsó ablak feletti szárny és
a versenyautókat idéző tanksapka teszi első pillantásra
felismerhetővé az autót, míg a belső térben az első sportülések, a
két személy számára formázott, két hárompontos biztonsági övvel
ellátott hátsó üléspad, a fehérkeretes számlapokkal ellátott
műszerek, valamint a karbonszálas műanyag és alumínium
díszítőelemek, és még számos apró részlet teremt hangulatot a
száguldáshoz.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második, és egyben talán leglátványosabb
újdonság a 307 alapú kupé-kabrió tanulmány, a 3♥7 CC. Az autó
a 307-es kétajtós kabrió változata összecsukható
keménytetővel, azaz a 206 CC-hez hasonlóan egyszerre
rendelkezik egy kupé és egy kabrió erényeivel. A 307-es nagyobb
hossza a 206 CC-nél elegánsabb formájú autó megtervezését tette
lehetővé: a 3♥7 CC tetővonala egyetlen nyúlánk ívet ír le az
A-oszloptól a C-oszlopig. Emellett az autóban négyen is elférnek,
bár épp a lendületes tetővonal miatt
zárt állapotban minimálisra csökken a hátsó fejtér. A
tanulmányautóba a 206 RC-ben is használt 177 lóerős kétliterest
építették, de amennyiben elkészül a szériaváltozat, úgy
valószínűleg kisebb motorokkal is elérhető lesz az autó. A pletykák
szerint a sorozatérett kivitel nagyjából egy év múlva mutatkozhat
be.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A harmadik sportos modell szintén egy tanulmányautó, amely a 607-esen alapul, és a franciák nemzeti hőséről, a La Mans nagy öregjéről, Henri Pescaroloról 607 Pescarolonak nevezték el. Az autó megalkotásával a Peugeot mérnökei azt igyekeztek bizonyítani, hogy a 607-es minimális változtatásokkal igen sportos benyomást is képes kelteni, ezért szélesebb és alacsonyabbra húzott lökhárítókat valamint sportos oldalsó kötényeket terveztek az autóra. Ezek és a 19 hüvelykes könnyűfém felniken pompázó 245/45-ös gumik valóban impozáns látvánnyá teszik az autót. A belső térben a bíbor különböző árnyalataiban pompázó bőr uralkodik némi krómberakással megbolondítva. Az autó motorizáltságáról semmi konkrétumot nem tudunk, egyedül egy fellengzős mondat árulkodik a tervezők eredeti szándékáról: akár a Le Mansban a C60 Pescarolo Sport versenyautóban használt 400 lóerős V6-os is be kerülhetett volna a motorházba. Elhisszük, hiszen elférne, csak ne lenne mindez feltételes módban...
