![]() |
|
![]() |
![]() |
Az új modell nem is hasonlít amerikai
névrokonára, sokkal inkább az Európában forgalmazott előző típus
logikus továbbfejlesztésének tekinthető. Az autó első pillantásra a
Mazda6-ost idézi:
klasszikus arányok, letisztult, szép formák jellemzik a
típust. Az összhatás sportos, de nem igazán karakteres. A
hűtőmaszkba ágyazott nagy H betű alapján ez egy Honda, de más
jelvénnyel lehetne bármelyik másik japán gyártó terméke is. Az
uniformizált formavilág azonban nem feltétlenül a formatervezők
fantázia-hiányának bizonyítéka: a megdöbbentően alacsony 0,26-os
formatényező azt sejteti, hogy
a végső szó az aerodinamikusoké volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó egyelőre két benzinmotorral lesz
elérhető. Mindkét motor a Honda legjobb hagyományaiból építkezik:
erősek és takarékosak, hála az
ezúttal i-VTEC-nek nevezett szelep-mágiának. A kisebbik egy
kétliteres, 16 szelepes, két vezérműtengelyes, négyhengeres, 155
lóerős maximális teljesítménnyel, 4.500-as percenkénti fordulaton
jelentkező 190 Nm-es legnagyobb nyomatékkal és 7,5 liter/100 km-es
átlagfogyasztással. A nagyobb motor hasonló felépítésű, de 2,4
literes, így a legnagyobb teljesítménye eléri a 190 lóerőt,
csúcsnyomatéka a 220 Nm-t (szintén 4.500 1/min-nél), és a
fogyasztása is magasabb, vegyes üzemben 9,4 liter 100 km-en. A
kétféle motorhoz háromféle váltót kínálnak majd: egy ötsebességes
és egy hatsebességes kézi kapcsolású egységet, valamint egy
ötsebességes szekvenciálisan is kapcsolható hagyományos automatát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó futóműve szintén igényes megoldásokból
építkezik: elöl kettős kereszt-lengőkaros, hátul pedig egy ötkaros
megoldás, amely a Honda szerint még jobb úttartást eredményez, mint
ami az elődmodellt jellemezte. Ezen felül a merevebb karosszéria és
a 2,4 literes modellben menetstabilizáló elektronika - a Hondánál
VSA - segíti a stabil és kiszámítható haladást nagy sebességnél is.
Jó hír, hogy minden modellben az alapfelszereltség része az ABS, az
elektronikus fékerőelosztás és a fékasszisztens, így a típus aktív
biztonságára nem lehet panasz. A Honda közleménye emellett
kiemelkedő passzív biztonságot is ígér: minden típust felszerelnek
frontális és oldallégzsákokkal valamint függönylégzsákokkal, de
emellett
sok csillagot ígérnek az EuroNCAP teszteken is.
A Honda stratégái nagy feladatot tűztek az Accord elé: a
típusnak az Alfa Romeo, az Audi, a Volvo és a Saab megfelelő
modelljeivel kell versenyre kelnie. Ez a hagyományos Honda
megszokott minőséget feltételezve nem tűnik nehéz feladatnak, ám a
visszafogott formaterv, valamint a szűk motorválaszték és a
presztízs hiánya miatt a siker nem tekinthető garantáltnak. Az autó
a Párizsi Autószalonon lesz először látható,
a forgalmazás pedig a jövő év elején kezdődik. A
típusválaszték még 2003-ban jelentősen kibővül: az év második
felében jön a kombi változat, majd a Honda első saját dízelmotorja,
amelytől szintén nagyon sokat várnak a Hondánál.
