Alig több mint egy hónapja mutatkozott be az új Mazda kisautó, de már most a tervezett példányszám duplája fogyott el. A cég eredetileg havonta mintegy 7.000 autót tervezett eladni a japán piacon, ám ehelyett augusztus eleje óta csaknem 15.000 Mazda2-t vásároltak a szigetországban. A vásárlók visszajelzései alapján az autót elsősorban tágas belső tere, a kategóriában kiválónak számító menetdinamikája, fiatalos formája és precíz kidolgozása tette ilyen hamar közkedveltté. Amit a sajtóközlemény nem említ, de igen valószínű, hogy a régi Demio kedvelői régóta várták az új modell megjelenését, és azonnal lecsaptak, amint az autó elérhető lett. Persze ez mit sem von le az eredmény értékéből: a Mazda2 sikeres pályafutás elé néz Japánban. Hogy Európában is hasonlóképp alakul-e a helyzet, azt egyelőre nem lehet tudni, de a típus párizsi bemutatója után minden bizonnyal ez is kiderül.