30 éves a Honda Civic

2002.09.19. 11:41

 
   
   

Egy különleges Type-R sorozattal ünneplik a sikeres típus születésnapját. A "30th Anniversary" széria elsősorban a belső tér kialakításában különbözik a többi Type-R modelltől, így a széria üléseket még nagyobb oldaltartású Recaro sportülésekkel váltották fel, míg a bőrbevonatú sportkormány a Momótól származik. Emellett a hátsó és a hátsó oldalsó ablakok sötét fóliázást kaptak, és az autó számos pontján megjelenik a "30th Anniversary" felirat. Az autó műszakilag azonos a "hétköznapi" Civic Type-R modellekkel, ami rendjén is van így, hiszen a 200 lóerős kétliteres motor, a merev karosszéria és a kiváló úttartást biztosító sportfutómű kombinációja jelenleg az egyik legjobb, ha nem a legjobb, amit ebben a kategóriában pénzért kapni lehet.

 
   
   

Az első Civic messze nem volt ilyen mérges jószág: az 1972-ben bemutatott autó bő egy kategóriával kisebb volt, mint jelenleg gyártott utódja, az 1,5 literes csúcsváltozat motorja pedig 72 lóerőt volt képes leadni. A kisautó 1983-ban bemutatott harmadik generációja volt az első, amelyre illett a "sportos" jelző: ekkor jelent meg az első CRX, és az autót 100, majd nem sokkal később 130 lóerős motorral is meg lehetett venni.

 
   
   

Egy generációval később (1987-1991) megjelent az első változó szelepvezérlésű VTEC motor, amelyet 1,6 literes hengerűrtartalma és 150, majd 160 lóerős teljesítménye tett legendássá. A modell jelenleg a hetedik generációnál tart, amely újra az első generáció praktikuma felé közelít, meghagyva a közvetlen elődök dinamikus hangulatát a Type-R-nek.