![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy különleges Type-R sorozattal ünneplik a
sikeres típus születésnapját. A "30th Anniversary" széria
elsősorban a belső tér kialakításában különbözik a többi Type-R
modelltől, így a széria üléseket még nagyobb oldaltartású
Recaro sportülésekkel váltották fel, míg a bőrbevonatú
sportkormány a Momótól származik. Emellett a hátsó és a hátsó
oldalsó ablakok sötét fóliázást kaptak, és az autó számos pontján
megjelenik a "30th Anniversary" felirat. Az autó műszakilag azonos
a "hétköznapi" Civic Type-R modellekkel, ami rendjén is van így,
hiszen a 200 lóerős kétliteres motor, a merev karosszéria és a
kiváló úttartást biztosító sportfutómű kombinációja
jelenleg az egyik legjobb, ha nem a legjobb, amit ebben a
kategóriában pénzért kapni lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első Civic messze nem volt ilyen mérges jószág: az 1972-ben bemutatott autó bő egy kategóriával kisebb volt, mint jelenleg gyártott utódja, az 1,5 literes csúcsváltozat motorja pedig 72 lóerőt volt képes leadni. A kisautó 1983-ban bemutatott harmadik generációja volt az első, amelyre illett a "sportos" jelző: ekkor jelent meg az első CRX, és az autót 100, majd nem sokkal később 130 lóerős motorral is meg lehetett venni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy generációval később (1987-1991) megjelent az első változó szelepvezérlésű VTEC motor, amelyet 1,6 literes hengerűrtartalma és 150, majd 160 lóerős teljesítménye tett legendássá. A modell jelenleg a hetedik generációnál tart, amely újra az első generáció praktikuma felé közelít, meghagyva a közvetlen elődök dinamikus hangulatát a Type-R-nek.
