Ezt ígéri a Paice nevű kis amerikai cég, ahol egy új hibrid
hajtásrendszer kifejlesztésén dolgoznak. A Hyperdrive nevű szerkezet
hasonló elven működik, mint a Honda és a Toyota szériagyártású hibrid
hajtásrendszerei, de a cég szerint az ő megoldásuk alapvető előnyökkel
rendelkezik az eddigi próbálkozásokkal szemben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Hyperdrive legfontosabb újdonsága, hogy a szokásos 2-300 volt helyett 800 voltos feszültséget használ, ami egyrészt helytakarékosabb, másrészt jobb hatásfokot biztosít. Emellett a Hyperdrive felépítésében is eltér a korábban alkalmazott rendszerektől. A szerkezet egy 1,3 literes 70 lóerős benzinmotorból, egy 15 lóerő teljesítményű indítómotor-generátorból és egy 100 lóerő csúcsteljesítményű villanymotorból áll, így lehetőség nyílik arra, hogy alacsony akkumulátor-töltöttségnél a benzinmotor maximális hatásfokú üzemállapotban kizárólag a kis generátor-motort hajtsa, és eközben az autó haladásához a villanymotor biztosítson energiát. A benzinmotor csak nagy sebességnél kapcsolódik be direkt módon a hajtásba, amikor már viszonylag nagy hatásfokkal üzemelhet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az eredmény látványos: a fékpadi szimulációk
során a rendszert úgy tesztelték, mintha az egy kéttonnás
luxusautóba volna beépítve, és a mérések szerint a Hyperdrive így
városi ciklusban 6,2 liter/100 km-es, országúton pedig 4,4
liter/100 km-es fogyasztást produkált. Ez egy hagyományos
luxusautó 10-14 liter körüli fogyasztásához képest igencsak
bíztató. Emellett az sem elhanyagolható, hogy a Paice szerint ezt a
megoldást sokkal olcsóbban lehet előállítani, mint a többi jelenleg
használt hibrid hajtásrendszereket.
A megoldás ígéretes, azonban egyelőre még nem tiszta, hogy mi
lesz a sorsa: a Paice jelenleg is tárgyal egyes autógyártókkal, de
folyik egy autóba épített prototípus tervezése is, amely még
pontosabb mérési eredményekkel szolgálhat, és így meggyőzheti a
potenciális befektetőket a Hyperdrive használhatóságáról.
