Versenytechnika a közúton

2000.08.07. 21:25

A Toyota az első japán gyártó, amely valódi szekvenciális váltót kínál közúti járművéhez. A korábban csak versenyautókban, és méregdrága sportkocsikban fellelhető technikai csemege augusztus végén lesz rendelhető az MR-S típushoz, egyelőre kizárólag Japánban. A szerkezet voltaképpen egy hagyományos mechanikus váltó komplikált elektronikus vezérléssel, és automata tengelykapcsolóval, ahol az egyes fokozatok csak sorban kapcsolhatók. A megoldást eddig jellemzően drága autókon alkalmazták, mint a Ferrari egyes modelljei, míg több hasonlóan használható, sorosan kapcsolható rendszer hagyományos hidrodinamikus vagy variátorszíjas automata váltóra alapul, annak minden hátrányával, mint a nagyobb fogyasztás, vagy a rosszabb gyorsulás. A Toyota MR-S ára azonban az újdonsággal együtt sem közelíti meg az említett típusokét, a különleges modellt átszámítva mindössze 5,2 millió forintért haza viheti a kedves vevő.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.