![]() |
|
![]() |
![]() |
Egyes modellek eltűnnek a spanyol márka
kínálatából, de hamarosan teljesen új típusokkal bővül a kínálat. A
márka terveiről a Seat elnöke, Andreas Schleef nyilatkozott. Az már
biztos, hogy három jelenlegi modell,
az apró Arosa, az Alhambra buszlimuzin, és az Inca áruszállító
utód nélkül marad. Az okok különbözőek: az Alhambra a felbomló
VW-Ford együttműködés egyik terméke, így a Ford Galaxyhoz és a VW
Sharanhoz hasonlóan bizonytalan az utódlása. Az Inca egyértelműen
kilóg a márka új arculatából, az Arosa viszont a gyenge eladások
áldozata. Szintén bizonytalan a Cordoba kombi változatának sorsa,
bár erről Schleef nem mondott bővebbet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezzel jócskán lecsökken a Seat modelljeinek
száma, ám ez az állapot átmeneti: már jövőre megjelenik a Seat
következő újdonsága, egy kis sportos egyterű. Az autó állítólag
a Salsa tanulmány formai jellegzetességeit örökli, alapjául
pedig a Polo fődarabjai szolgálnak majd, így elsősorban az Opel
Meriva és a Ford Fusion sportos alternatívája lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Schleef szerint a másik újdonság egy kis
roadster modell lehet, bár ennek sorsáról egyelőre nem döntött a VW
vezetése. "Nagy szükségünk volna egy ilyen modellre, de előbb
tudnunk kell, hogy megéri-e elkészíteni." - mindta Schleef, majd
hozzátette, hogy a VW vezetése
várhatóan még novemberben dönt a modell sorsáról. Mivel a
végső modell fejlesztése még nem kezdődött meg, egyelőre Schleef is
több lehetőséget vázolt: elképzelhető, hogy a kis roadster
nagyrészt alumíniumból készülne, ebben az esetben a gyártás
valószínűleg az Audinál folyna Neckarsulmban. A másik lehetőség,
hogy az autó hagyományos acélvázra és a Polo alkatrészeire épül,
akár a Tango tanulmány. A két változat közt elsősorban az ár dönt,
így nagy valószínűséggel ez utóbbi valósulhat meg.
Az arculatváltás a Seat egyik nagy problémáját is előtérbe
hozta: a spanyol márka, amely eddig sem tartozott a VW csoport
legsikeresebb tagjai közé, jelenleg többet kénytelen költeni, mint
amennyit az eladások indokolnának, így igen valószínű, hogy a cég
az idei évet veszteséggel kénytelen zárni. Erre a
hatékonyság növelésén és az új modellek bemutatásán kívül a
gyártókapacitás jobb kihasználásával szeretnének gyógyírt találni,
így elképzelhető, hogy a VW csoport más márkái is igénybe veszik a
Seat üzemeit. Az első Spanyolországban készülő idegen modell a
következő generációs Audi A3-as lehet, amely a hírek szerint egy
éven belül bemutatkozik. Így teljesen kihasználható lenne a
martorelli üzem félmilliós kapacitása.
