![]() |
|
![]() |
![]() |
A Subaru házi tuningműhelye a kifutóban levő
nagyobbik modellt is kezelésbe vette. A végeredmény: a tágas
limuzin vérbeli sportkocsikhoz hasonlóan gyorsul. A Legacy STi
voltaképpen nem tartalmaz nagy újdonságokat, mindössze itt is
alkalmazták az Impreza STi műszaki megoldásait. A motor ugyanaz a
kétliteres boxer-turbó, amely ebben az esetben 300 lóerőt képes
leadni, de a négykerék-hajtású erőátviteli rendszer és az
eredetinél jóval hatásosabb fékek is a gyár N-csoportos raliautóit
idézik. A nagy limuzin menetteljesítményei lélegzetelállítóak: a
Legacy STi
6,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra
gyorsulni, végsebessége pedig eléri a 250 km/h-t. Ráadásul
mindemellett az összes fontosabb kényelmi extrával fel van
szerelve: az alapfelszereltség része a bőrülések mellett a műholdas
navigációs rendszer és a csúcsminőségű audio-rendszer is, hogy csak
néhányat említsünk. A Legacy STi egyetlen szépséghibája, hogy csak
Japánban lesz elérhető, bár a szürkeimport révén bizonyára így is
eljut majd néhány példány Európába.
A Legacy azonban csak az első a sorban: az STi a közeljövőben
csaknem az egész Subaru modellpalettát kezelésbe veszi majd.
A következő nagy dobás a Forester STi lesz, amelyben a jól ismert
kétliteres boxermotor 265 lóerős változata dolgozik majd. 2003-ben
pedig jön a következő generációs Legacy, amelynek már a bemutató
idején lesz STi változata. Ezek a modellek a hírek szerint
Európában is forgalomba kerülhetnek majd, mivel eleve az európai
szabványoknak megfelelően készülnek.
