Nissan BeeLine: a guruló dolgozószoba

2002.10.14. 13:00

 
   
   

A japánoktól lassan megszokhatjuk, hogy belsőépítészetből ellesett ötleteket alkalmaznak tanulmányautóikon, ám egy-egy konkrét megvalósítás újra és újra képes meglepetést okozni. A legújabb őrült ötlet a BeeLine névre hallgat, és munkamániások számára igyekszik megoldást nyújtani az élet nagy problémáira.

 
   
   

Az autócska alapformáját tekintve egy kisáruszállítóra hajaz, ennek megfelelően igen magas és hátul szögletes, hogy minél több csomag elférjen benne. Az orr-részt a Nissan Chappo tanulmányt idéző aprólyukú hűtőrács mellett a hatalmas alaktalan lámpatestek, a motorháztető oldalán folytatódó sötétszürke lökhárítók és a hatalmas szélvédő együttese uralja. Az összhatás a Fiat Multiplát megszégyenítően szokatlan, és bár a szépség egyéni megítélés kérdése, a BeeLine láttán valószínűleg kevesekből bukik majd elő, hogy "de gyönyörű".

 
   
   

De ez esetben a lényeg nem is a szépségen, hanem a praktikus megoldásokon van: a magas, függőleges falú, és épp ezért kiválóan kihasználható tér két óriási ajtón keresztül közelíthető meg: a hátsó nyílászáró a padlótól a plafonig nyújtózkodó hatalmas nyílást takar, baloldalt pedig az autó egyharmadát elfoglaló előrecsúszó tolóajtót találunk. Japán autóról lévén szó, a vezető jobboldalt közelítheti meg az irányítópultot egy hagyományos módon, de derékszögig nyitható ajtón keresztül.

 
   
   

Az igazi ínyencségek belül találhatók: a vezető a hagyományos műszerfal helyett hatalmas asztalt kap, amely az anyósülés helyét is elfoglalja. A forgó székkel és a CARWINGS telematikai rendszer nagyméretű kihajtható monitorjával együtt az egész olyan, mint egy valódi irodai munkahely, így a vezető a szállítás szüneteiben kényelmesen elvégezheti a papírmunkát, de akár nyaralás közben is belenézhet a cég folyamatban levő ügyeibe. Hogy egy kisebb család vagy néhány segítő is elkísérhesse a sofőrt, azt a padlóból előhajtható székek biztosítják, az autó oldalfalából pedig asztalként is használható nagyméretű polcok varázsolhatók elő.

A BeeLine egyelőre csak tanulmány, így nem valószínű, hogy ebben a formában gyártani is fogják, de a Chappo/Cube pároshoz hasonlatosan ebben az esetben is elképzelhető, hogy az autó később egy hagyományosabb megközelítésű szériamodell fejlesztésének alapját képezi majd.