![]() |
|
![]() |
![]() |
A japánoktól lassan megszokhatjuk, hogy
belsőépítészetből ellesett ötleteket alkalmaznak
tanulmányautóikon, ám egy-egy konkrét megvalósítás újra és újra
képes meglepetést okozni. A legújabb őrült ötlet a BeeLine névre
hallgat, és munkamániások számára igyekszik megoldást nyújtani az
élet nagy problémáira.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autócska alapformáját tekintve egy
kisáruszállítóra hajaz, ennek megfelelően igen magas és hátul
szögletes, hogy minél több csomag elférjen benne. Az orr-részt a
Nissan Chappo tanulmányt idéző aprólyukú hűtőrács mellett a
hatalmas alaktalan lámpatestek, a motorháztető oldalán folytatódó
sötétszürke lökhárítók és a hatalmas szélvédő együttese uralja. Az
összhatás
a Fiat Multiplát megszégyenítően szokatlan, és bár a szépség
egyéni megítélés kérdése, a BeeLine láttán valószínűleg kevesekből
bukik majd elő, hogy "de gyönyörű".
![]() |
|
![]() |
![]() |
De ez esetben a lényeg nem is a szépségen,
hanem a praktikus megoldásokon van: a magas, függőleges falú, és
épp ezért kiválóan kihasználható tér két óriási ajtón keresztül
közelíthető meg: a hátsó nyílászáró a padlótól a plafonig
nyújtózkodó hatalmas nyílást takar, baloldalt pedig
az autó egyharmadát elfoglaló előrecsúszó tolóajtót
találunk. Japán autóról lévén szó, a vezető jobboldalt közelítheti
meg az irányítópultot egy hagyományos módon, de derékszögig
nyitható ajtón keresztül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az igazi ínyencségek belül találhatók: a vezető
a hagyományos műszerfal helyett hatalmas asztalt kap, amely az
anyósülés helyét is elfoglalja. A forgó székkel és a CARWINGS
telematikai rendszer nagyméretű kihajtható monitorjával együtt az
egész
olyan, mint egy valódi irodai munkahely, így a vezető a
szállítás szüneteiben kényelmesen elvégezheti a papírmunkát, de
akár nyaralás közben is belenézhet a cég folyamatban levő ügyeibe.
Hogy egy kisebb család vagy néhány segítő is elkísérhesse a sofőrt,
azt a padlóból előhajtható székek biztosítják, az autó oldalfalából
pedig asztalként is használható nagyméretű polcok varázsolhatók
elő.
A BeeLine egyelőre csak tanulmány, így nem valószínű, hogy
ebben a formában gyártani is fogják, de a Chappo/Cube pároshoz
hasonlatosan ebben az esetben is elképzelhető, hogy
az autó később egy hagyományosabb megközelítésű szériamodell
fejlesztésének alapját képezi majd.
