A japánoktól lassan megszokhatjuk, hogy
belsőépítészetből ellesett ötleteket alkalmaznak
tanulmányautóikon, ám egy-egy konkrét megvalósítás újra és újra
képes meglepetést okozni. A legújabb őrült ötlet a BeeLine névre
hallgat, és munkamániások számára igyekszik megoldást nyújtani az
élet nagy problémáira.
Az autócska alapformáját tekintve egy
kisáruszállítóra hajaz, ennek megfelelően igen magas és hátul
szögletes, hogy minél több csomag elférjen benne. Az orr-részt a
Nissan Chappo tanulmányt idéző aprólyukú hűtőrács mellett a
hatalmas alaktalan lámpatestek, a motorháztető oldalán folytatódó
sötétszürke lökhárítók és a hatalmas szélvédő együttese uralja. Az
összhatás
a Fiat Multiplát megszégyenítően szokatlan, és bár a szépség
egyéni megítélés kérdése, a BeeLine láttán valószínűleg kevesekből
bukik majd elő, hogy "de gyönyörű".
De ez esetben a lényeg nem is a szépségen,
hanem a praktikus megoldásokon van: a magas, függőleges falú, és
épp ezért kiválóan kihasználható tér két óriási ajtón keresztül
közelíthető meg: a hátsó nyílászáró a padlótól a plafonig
nyújtózkodó hatalmas nyílást takar, baloldalt pedig
az autó egyharmadát elfoglaló előrecsúszó tolóajtót
találunk. Japán autóról lévén szó, a vezető jobboldalt közelítheti
meg az irányítópultot egy hagyományos módon, de derékszögig
nyitható ajtón keresztül.
Az igazi ínyencségek belül találhatók: a vezető
a hagyományos műszerfal helyett hatalmas asztalt kap, amely az
anyósülés helyét is elfoglalja. A forgó székkel és a CARWINGS
telematikai rendszer nagyméretű kihajtható monitorjával együtt az
egész
olyan, mint egy valódi irodai munkahely, így a vezető a
szállítás szüneteiben kényelmesen elvégezheti a papírmunkát, de
akár nyaralás közben is belenézhet a cég folyamatban levő ügyeibe.
Hogy egy kisebb család vagy néhány segítő is elkísérhesse a sofőrt,
azt a padlóból előhajtható székek biztosítják, az autó oldalfalából
pedig asztalként is használható nagyméretű polcok varázsolhatók
elő.
A BeeLine egyelőre csak tanulmány, így nem valószínű, hogy
ebben a formában gyártani is fogják, de a Chappo/Cube pároshoz
hasonlatosan ebben az esetben is elképzelhető, hogy
az autó később egy hagyományosabb megközelítésű szériamodell
fejlesztésének alapját képezi majd.