![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Opel buszlimuzinja adja a brazil Chevrolet Journey tanulmányautó alapját. A Sao Paolóban bemutatott jármű az Észak-Amerikában igen népszerű átmeneti járművek közé tartozik, azaz egyszerre próbálja nyújtani egy hobbiterepjáró, egy buszlimuzin és egy személyautó előnyeit. Első pillantásra egyértelműnek látszik, hogy a Journey a terepjárók közé tartozik: erre utalnak a hatalmas átmérőjű, 18 hüvelykes könnyűfém felnikre szerelt 235/50-es gumiabroncsok és a karosszéria vonalvezetése.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A tervezők azonban megtartották a tanulmány alapjául szolgáló Opel Zafira háromsoros, jól variálható ülés-rendszerét, így a típus az egyterűekhez hasonló sokrétűen használható utasteret kínál. A formaterv szerencsésen ötvözi az Opel jelenlegi típusaira jellemző éles-íves stílust és GM egyes észak-amerikai márkáinak lágy és dinamikus formavilágával. A végeredmény egy igen látványos négykerekű, amely terepjárós felépítése ellenére a sportkocsikhoz hasonlóan vonzza a tekinteteket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Journey elsődleges célja a legtöbb tanulmányautóhoz hasonlóan a közönség reakcióinak felmérése. Épp ezért nem is tervezik, hogy jelenlegi formájában valaha is gyártani fogják, de számos olyan ötletet és megoldást tartalmaz, amelyekkel a későbbi GM típusokon is találkozhatunk, és nem csak Brazíliában. A GM do Brasil az utóbbi időkben egyre önállóbb, és egyre több nemzetközi projektben vesz részt, így a Journey formai megoldásaival akár észak-amerikai vagy európai típusokon is feltűnhetnek a nem túl távoli jövőben.
