![]() |
|
![]() |
![]() |
Bár csak jövőre jelennek meg, BMW már most
közzétett egy kis étvágygerjesztőt két új V12-es modelljéről. A
760-as típusszámot két modellváltozat kapja meg: az "i" jelű rövid
változat és a 140 mm-el meghosszabbított "Li", amelyet inkább
sofőr-limuzinnak szánnak, így nagyobb hangsúlyt kap benne a hátsó
utasok kényelme. Az eddigi 7-es változatokhoz képest a legfontosabb
eltérés az új V12-es motor, amelyben egyszerre alkalmazzák a
pillangószelepet kiváltó VALVETRONIC rendszert és a közvetlen
benzinbefecskendezést. A hat literes motor
445 lóerőt teljesít, legnagyobb nyomatéka pedig 600 Nm,
amelyet az ideális 60 fokos hengerszögnek köszönhetően kivételesen
kulturáltan ad le. A BMW legnagyobb motorjához mindkét
modellváltozatban a korábban szintén a 7-es sorozatban bemutatott
hatsebességes automataváltó csatlakozik.
A BMW gondoskodott róla, hogy a csúcsmodelleket ne csak a
motorháztető felemelése után lehessen megkülönböztetni a hat- és
nyolchengeres változatoktól. Ennek érdekében több króm kerül a
jellegzetes BMW "vesékre", új könnyűfém felnik kerülnek az autókra,
más lesz a B oszlopok és az oldalsó tükörházak anyaga és az első
kerékív mögött egy kis V12 felirat is felbukkan. Természetesen a
belső térben is csak a legjobb minőségű anyagokat találjuk.
Nagyjából ennyit árult el a BMW a 760i/Li modellpárosról,
amelynek forgalmazását 2003 januárjában kezdik meg. A hiányzó
adatokat és az autók árait a cég ígérete szerint egy későbbi
időpontban teszik közzé.
