BMW 7-es csúcsmodellek

2002.10.24. 11:43

 
   
   

Bár csak jövőre jelennek meg, BMW már most közzétett egy kis étvágygerjesztőt két új V12-es modelljéről. A 760-as típusszámot két modellváltozat kapja meg: az "i" jelű rövid változat és a 140 mm-el meghosszabbított "Li", amelyet inkább sofőr-limuzinnak szánnak, így nagyobb hangsúlyt kap benne a hátsó utasok kényelme. Az eddigi 7-es változatokhoz képest a legfontosabb eltérés az új V12-es motor, amelyben egyszerre alkalmazzák a pillangószelepet kiváltó VALVETRONIC rendszert és a közvetlen benzinbefecskendezést. A hat literes motor 445 lóerőt teljesít, legnagyobb nyomatéka pedig 600 Nm, amelyet az ideális 60 fokos hengerszögnek köszönhetően kivételesen kulturáltan ad le. A BMW legnagyobb motorjához mindkét modellváltozatban a korábban szintén a 7-es sorozatban bemutatott hatsebességes automataváltó csatlakozik.

A BMW gondoskodott róla, hogy a csúcsmodelleket ne csak a motorháztető felemelése után lehessen megkülönböztetni a hat- és nyolchengeres változatoktól. Ennek érdekében több króm kerül a jellegzetes BMW "vesékre", új könnyűfém felnik kerülnek az autókra, más lesz a B oszlopok és az oldalsó tükörházak anyaga és az első kerékív mögött egy kis V12 felirat is felbukkan. Természetesen a belső térben is csak a legjobb minőségű anyagokat találjuk.

Nagyjából ennyit árult el a BMW a 760i/Li modellpárosról, amelynek forgalmazását 2003 januárjában kezdik meg. A hiányzó adatokat és az autók árait a cég ígérete szerint egy későbbi időpontban teszik közzé.