Nem egy újabb "fából vaskarikáról" van szó, a címben szereplő rejtvény megfejtését az Exxon és a General Motors közös projektje, a benzinnel működő üzemanyagcellás hajtás jelenti. (Az üzemanyagcella olyan speciális eszköz, amely hidrogénből és a levegő oxigénjéből elektromos áramot állít elő.) Az újszerű megoldás az üzemanyagcella hidrogénellátását oldja meg, amely mindeddig a rendszer egyetlen megoldatlan pontjának bizonyult. A ma használatos megoldások nagy nyomáson és alacsony hőmérsékleten tárolt nyers hidrogénnel működnek, illetve szó volt arról is, hogy metanolból (metil-alkohol) nyernének hidrogént, ami viszont erősen mérgező (elterjedését gátolná a jármű vezetőjének gyors lefolyású megvakulása, majd halála). A nálunk Esso kútjairól közismert Exxon és a GM megoldása ellenben a benzin szénhidrogénjeit bontaná, így a tárolás kérdése is megoldódna, és a régi üzemanyagtöltő állomások is használhatóak maradnának. A két óriásvállalat ígéretei szerint az első próbarendszer másfél éven belül elkészül. Már csak az a kérdés, hogy milyen melléktermékek keletkeznek majd a benzin bontásánál. Amennyiben a bomlás közel teljes lesz, úgy a végtermék tisztán széndioxid, az Exxon szerint kb. fele annyi, mint egy hasonló belső égésű motor esetében. A jelenlegi számítások szerint már a próbarendszerrel elérhető a 40%-os hatásfok, ami hihetetlenül magasnak mondható a jelenlegi motorokhoz képest, és egy későbbi, végleges rendszer még jobb lehet. Ha a találmány - tegyük hozzá, elérhető áron - megvalósul, és nem foglal majd túl nagy helyet, akkor elképzelhető, hogy hamarosan búcsút inthetünk a zajos és büdös belsőégésű motornak, és egy sokkal tisztább világ következik, bár ez ma még tudományos fantasztikumnak tűnhet...