Saját luxusmárkát alapít a Hyundai

2002.11.22. 14:23

 
   
   

A Toyotához, a Nissanhoz és a Hondához hasonlóan a Hyundai is új márkanevet vezet be jövőbeli luxusautói számára. A bejelentést Kim Dong Jin, a cég elnöke tette a Szöul Motorshow-n. A Hyundai vezetője szerint ez a lépés elkerülhetetlen, ha el akarják érni céljukat, azaz a világ öt legnagyobb autógyártója közé szeretnének kerülni. A cég jelenleg is készít luxusautót: az Equust, amely leginkább cégvezetők és politikusok sofőr-limuzinjaként ismert Dél-Koreában. Ebbe a modellbe a jól ismert V6-os motorok mellett akár 4,5 literes V8-as motor is kerülhet, ami azt jelzi, hogy a Hyundai valóban minden fontos műszaki feltétellel rendelkezik ahhoz, hogy kilépjen a világ luxusautó-gyártói közé. A koreaiak az Egyesült Államokban már tavaly bemutattak több luxusautót, így látható volt az Equus és a HCD-7 tanulmány is. Ezzel párhuzamosan megindult a piaci viszonyok feltérképezése, hogy kiderüljön, a vásárlók elfogadnák-e a Hyundai luxusautóit. Úgy tűnik, ezen a felmérések érlelték meg az elhatározást a cég vezetőiben, hogy létrehozzanak egy új márkanevet a japán gyártók mintájára. Kim Dong Jin azt is elmondta, hogy az első modell, amely az új nevet viselni fogja, az Equus 2006-ban megjelenő utódja lesz.