Brit segítséggel készül a következő Nissan GT-R?

2002.12.05. 11:42

 
   
   

A japán gyártó következő csúcsmodelljének fejlesztésébe állítólag a Cosworth és a Lotus is besegít. A korábbi hírek egy teljesen új sportkocsiról szóltak, amely mind elődeitől, mind a Nissan jelenlegi modelljeitől drasztikusan különbözik, ám mostanság sokkal visszafogottabb megoldásokról hallani. A legfrissebb információk szerint az autó az eredetileg megszellőztetett V8-as motor helyett a Nissan Z és Skyline modellekből jól ismert 3,5 literes V6-os biturbó-változatát kapja majd, amely úgy 400 lóerős teljesítmény leadására lesz képes. Állítólag ennek szériaéretté fejlesztésében segédkezik a Cosworth, ahol a motor erősebben terhelt alkatrészeinek áttervezése folyik. Az autó maga a Skyline és az Infiniti G35 FM jelű padlólemezére épül, amelyet a Lotus segít sportosabbá tenni elsősorban egy új, hidraulikus aktív felfüggesztési rendszer segítségével. A típus emellett megkapja az elődben is alkalmazott négykerék-hajtású erőátviteli rendszert, amelyet hatsebességes kéziváltóval párosítanak a Nissan mérnökei.

 
   
   

A típus újdonságai közé tartozik a fékrendszer is, amelyet a hírek szerint elektronikus fékpedál működtet majd. A bonyolult és drága megoldásokat az teszi szükségessé, hogy a Nissan egyrészt nem szeretne vásárlókat elhódítani a 350Z típustól, másrészt az összes fontosabb piacon be szándékozik mutatni a típust, így számos, sokszor egymásnak ellentmondó igényt kell kielégítenie. Az egyetlen részlet, amelyről egyelőre meglehetősen keveset tudunk, az az autó formaterve. Számos fantomkép kering az interneten és a szakújságokban, de ahány kép, annyi féle. Állítólag a tervezők megtartották a 2001-ben Tokióban bemutatott tanulmányautó arányait, de a legtöbb formabontó részletet hagyományosabb megoldásokkal váltották fel, így a szériagyártmány messze nem kelt olyan agresszív benyomást, mint a koncepcióautó. A bizonyosságra sajnos még csaknem egy évet várnunk kell, ugyanis a végső változat bemutatójára legkorábban 2003 októberében a követező Tokyo Motor Show-n kerülhet sor, a gyártás pedig 2004 első felében kezdődhet.