Az idén nyereséges lehet a Ford Europe

2002.12.11. 13:09

 
   
   

Lassan eredményre vezet a 2000-ben megkezdett költségcsökkentési program. A Ford európai részlege két évvel ezelőtt 1,1 milliárd dolláros veszteséget volt kénytelen lenyelni, ami az elavult modellpaletta mellett az óriási kapacitásfeleslegnek volt köszönhető. A cég azóta bezárt öt összeszerelő üzemet, megújította a teljes modellpalettát, így a működési költségek 1,6 milliárd dollárral csökkentek, a piaci részesedés pedig 8,6-ról 8,8 %-ra nőtt. A megmaradt négy európai üzem a korábbi 75 %-os kihasználtsági mutatóval szemben teljes kapacitással működik. A költségcsökkentési program azonban még nem zárult le: mintegy 650 mérnök dolgozik a jelenleg használt alkatrészek gyártási költségeinek csökkentésén, amitől további tízmilliárd dollárnyi költségcsökkenést várnak. Jó példa a Ford jelvények esete: korábban nem kevesebb, mint 16 változat került a különféle típusokra, most azonban már csak három félét készítenek. Hasonló költséges apróság volt a rozsdamentes acél kipufogók festése, amelyet szintén elhagy a gyár az újabb modelleken. A Ford most állítólag az amerikai részlegnél is hasonló költségcsökkentő intézkedéseket szeretne bevezetni: a cél, hogy a tavalyi masszív veszteségek helyett a teljes konszern 7 milliárd dollár tiszta nyereséget produkáljon 2005-re.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.