![]() |
|
![]() |
![]() |
Los Angelesben bemutatták a GM új izomautóját,
amellyel a Firebird/Camaro páros helyén tátongó űrt szándékoznak
kitölteni. A GTO - ahogy arról korábban már beszámoltunk - az
Ausztráliában forgalmazott
Holden Monaro kupé átdolgozott változata.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ami a különbségeket illeti, a GM-nél csak azon
változtattak, amin feltétlen szükséges volt: az autó megkapta a
Pontiac
jellegzetes kettős osztású hűtőmaszkját, szélesítettek az
autó sárvédőin és a kormány átkerült a bal oldalra. A motortérbe a
Corvette-ből már ismert LT1 jelű 5,7 literes V8-as
340 lóerős változata kerül, amelyhez a vásárló igényei
szerint hagyományos négysebességes automata vagy hatsebességes
manuális váltó társul. Mindkét esetben igen rövid végáttételt
használtak, ami hozzájárul ahhoz, hogy az autó 6 másodperc alatt
gyorsulhat 60 mérföld/órás (96 km/h) sebességre, a végsebesség
pedig így is eléri a 260 km/h-t.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A GTO nagy előnye a Firebirddel szemben, hogy
akárcsak az 1964-ben bemutatott ős-GTO,
akár négy felnőtt számára is kényelmes elhelyezést biztosít,
és a csomagtere sem sokkal kisebb mint egy átlagos limuziné. A GTO
azonban nem a praktikuma miatt került a Pontiac modellpalettájára:
Bob Lutz, a GM termékfejlesztésért felelős alelnöke elmondta, hogy
az autó feladata elsősorban a márka sportos arculatának
hangsúlyozása.
