![]() |
|
![]() |
![]() |
Detroitban mutatták be a legújabb német
sport-terepjárót, amely a hírhedt hegyi verseny nevét viseli. A
Pikes Peak már kétszer sikert hozott az Audinak Amerikában:
1985-ben Michele Mouton, 1987-ben pedig Walter Röhl diadalmaskodott
a 4.300 méteres hegy felett a brutális Quattro Sport S1 volánjánál.
Az új Pikes Peak tanulmányautótól most nem csak egy csúcs, de
egész Amerika meghódítását várja az Audi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó annak a korábban már beharangozott
sportos SUV-nak az előfutára, amely a Porsche Cayenn-Volkswagen
Touareg páros padlólemezére épül, és amelynek igen fontos szerepet
szán az Audi az amerikai piaci pozícióinak megerősítésében. A Pikes
Peak formaterve
az Audi mércéjével mérve szokatlanul merész: elöl a felfelé
húzott lámpatestek és az előreugró hűtőmaszk, hátul pedig az Alfa
147-szerű világítóegységek tiporják lábbal a cég hagyományait. Az
alapforma már nem ennyire formabontó, de erre szükség is van a
márkaidentitás megőrzése érdekében. A Pikes Peak tanulmányautó
lévén tartalmaz néhány már-már kötelező megoldást, így
a tető teljes egészében üvegből készült, a légzsákok az
utasok méreteit felismerő kamerák jelei alapján különböző mértékben
fújódnak fel, az utasokat multimédiás rendszer szórakoztatja út
közben, a vezetőt pedig speciális, mindenkor tökéletesen látható
lézeroptikás kijelző tájékoztatja a fontosabb adatokról.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Pikes Peak műszaki tartalma méltó a hegyeket
meghódító egykori Quattrókhoz: az autóba az RS6-os Audiból már
ismert
V8-as biturbó motor 500 lóerős változata került, amely 5
másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani az autót. A
végsebességet szokás szerint elektronika korlátozza 250 km/h-ra.
Ezek a tulajdonságok a terepjárókra jellemző felépítéssel és az
állandó összkerék-hajtással együtt halálos elegyet képeznek: a
Pikes Peak-ből gyakorlatilag
bármilyen útfelületen egy pillanat alatt előhívható a
vadállat. Ezt a képességet segíti elő az autóba épített
légrugós felfüggesztés is, amely a sebességtől és az útviszonyoktól
függően automatikusan állítja be az autó hasmagasságát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azt egyelőre nem árulták el, hogy az autó
szériaváltozata mikorra várható, de valószínű, hogy a Pikes Peak
sorsa nagyban függ a detroiti közönség reakciójától. A korábbi
hasonló modellek sikeréből azonban arra következtethetünk, hogy a
Porsche Cayenne már nem sokáig lesz egyedül a legsportosabb
terepjárók piacán.
