![]() |
|
![]() |
![]() |
Miközben az autós világ Detroitra figyel, a VW
csendben közzétette az első információkat az új T5 buszról.
Az autó személyszállító változatát Genfben mutatják be Multivan
néven. Az autó külseje gömbölydedebb, áramvonalasabb hatású
lett, a hűtőmaszk a "vigyori" hűtőrács-formával és a monstre
jelvénnyel pedig jobban illeszkedik a márka jelenlegi arculatába. A
T5 nagyjából úgy viszonyul a T4-hez, mint
a négyes Golf a hármashoz. A különbségek jól láthatók, az
összhatás azonban szinte ugyanolyan, így a gyerekek erre a modellre
is azonnal rávágják majd: Nézd, egy Volkswagen kisbusz! A nagyfokú
hasonlóság annak is köszönhető, hogy a T4-es hasonló változatához
képest alig lett nagyobb az új típus: a hossz 18, a szélesség 7, a
magasság pedig mindössze 2 cm-t nőtt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A VW sajtóközleménye külön kiemeli az autó
kivételes variálhatóságát: a padlóba épített sínek segítségével
különálló ülések, üléspadok, asztalok, vagy ezek bármilyen
kombinációja elhelyezhető az autóban, így a lehetőségeknek
szinte csak a képzelet és a rendelkezésre álló alkotóelemek
szabhatnak határt. A Multivan további újdonsága, hogy nem csak
hárompontos biztonsági övekkel, de oldallégzsákokkal is növeli a
hátsó utasok túlélési esélyeit. A kényelmes utazásról kétzónás
klímaberendezés - elöl és hátul külön beállítási lehetőséggel -
valamint egy speciális
beszélgetés-könnyítő rendszer gondoskodik. Ez utóbbi
felerősíti a többi utas hangját, így a nagy sebességnél óhatatlanul
jelentkező szélzaj sem kényszeríti az utasokat kiabálásra.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A T5 személyszállító változatát a bemutatáskor
ötféle motorral szerelik fel. A két benzines 115 és 230
lóerős, míg az új fejlesztésű 2,5 literes turbódízel motor három
változatban, 104 és 174 lóerő közti teljesítménnyel lesz
megrendelhető. Az öt- és hathengeres változatokat igény szerint
hatsebességes manuális vagy ötsebességes automataváltóval szállítja
a gyártó, ami ebben a kategóriában szintén nem megszokott. A VW
szakemberei emellett kivételes úttartást ígérnek a Multivan
vásárlóinak, amit részben a független első felfüggesztésnek és a
nagy sebességre hangolt rugóknak illetve csillapítóknak, részben
pedig a személyautókból ismert elektronikus segítségeknek (ABS,
ASR, kérésre ESP) tulajdonítanak.
A Multivan nem sokkal a bemutató után, 2003 második negyedévében kerül forgalomba, és az év folyamán folyamatosan mutatják majd be a teherszállító változatokat is.
