![]() |
|
![]() |
![]() |
Számos előzetes, találgatás és hosszas várakozás után itt a Cadillac új szabadidő-autója. Az SRX nem igazi terepjáró: a CTS-nél is alkalmazott hátsókerék-hajtású Sigma padlólemezre épül, így egyfajta átmenetet képez egy nagyméretű luxuskombi és egy terepjáró között. Az autó formai szempontból az XLR és a CTS nyomdokait követi, azaz egyenes élek és határozott sarkok jellemzik. A hátsó- és összkerék-hajtású változatban készülő modell kétféle motorral kerül forgalomba. A 4,6 literes 315 lóerős Northstar V8-as régi ismerős, számos más Cadillac modellben is megtalálható, a 3,6 literes 260 lóerős V6-os azonban teljesen új fejlesztés. Az SRX kisebbik motorja 60 fokos hengerszögű és 24 szelepes, vezérlését európai stílusban hengersoronként két felülfekvő vezérműtengellyel oldották meg.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Mindkét motorhoz intelligens ötsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltó jár. Az autó futóműve sem mindennapi: a mágneses elven változtatható karakterű lengéscsillapítókat elektronika hangolja a mindenkori útviszonyoknak megfelelően. Az SRX karosszériája legfeljebb hét személy szállítására alkalmas, az ötszemélyes változatok csomagtartójába pedig speciális csomagrögzítő rendszert építenek.
