Bemutatkozik a Cadillac SRX

2003.01.09. 14:49

 
   
   

Számos előzetes, találgatás és hosszas várakozás után itt a Cadillac új szabadidő-autója. Az SRX nem igazi terepjáró: a CTS-nél is alkalmazott hátsókerék-hajtású Sigma padlólemezre épül, így egyfajta átmenetet képez egy nagyméretű luxuskombi és egy terepjáró között. Az autó formai szempontból az XLR és a CTS nyomdokait követi, azaz egyenes élek és határozott sarkok jellemzik. A hátsó- és összkerék-hajtású változatban készülő modell kétféle motorral kerül forgalomba. A 4,6 literes 315 lóerős Northstar V8-as régi ismerős, számos más Cadillac modellben is megtalálható, a 3,6 literes 260 lóerős V6-os azonban teljesen új fejlesztés. Az SRX kisebbik motorja 60 fokos hengerszögű és 24 szelepes, vezérlését európai stílusban hengersoronként két felülfekvő vezérműtengellyel oldották meg.

 
   
   

Mindkét motorhoz intelligens ötsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltó jár. Az autó futóműve sem mindennapi: a mágneses elven változtatható karakterű lengéscsillapítókat elektronika hangolja a mindenkori útviszonyoknak megfelelően. Az SRX karosszériája legfeljebb hét személy szállítására alkalmas, az ötszemélyes változatok csomagtartójába pedig speciális csomagrögzítő rendszert építenek.