![]() |
|
![]() |
![]() |
A japán gyártó fejlesztési igazgatója szerint
elkerülhetetlen az új változatok bevezetése. Joseph Bakaj elmondta,
hogy
az RX-8 gyártása meglehetősen drága mulatság a Mazdának,
mivel a típushoz számos egyedi alkatrészt kellett kifejleszteniük,
a költségek megtérülése pedig csak úgy képzelhető el, ha több
változatot fejlesztenek ki. A legvalószínűbb megoldás, hogy az RX-8
bázisán egy hagyományos, de az alapmodellnél jóval sportosabb
kétajtós kupét készítenek, amely gyakorlatilag
az RX-7 széria valódi utódja lenne, de Bakaj azt sem tartja
kizártnak, hogy a későbbiekben egy harmadik modellel
jelentkeznének, amely a kétüléses RX-7 utód nyitott változata
lenne.
Arra a felvetésre, miszerint az MX-5 típus is megkapná az RX-8 új, RENESIS fantázianevű Wankel-motorját, egyértelműen nemleges választ adott a vezető. "Az MX-5 ereje az egyszerűségében és alacsony árában rejlik. A Wankel-motor alkalmazásával az autó árát legalább 2.000 dollárral kellene emelnünk, nem is beszélve arról, hogy a nagyobb teljesítmény miatt a futóművet és a fékrendszert is át kellene alakítanunk, ami további dráguláshoz vezetne. Ezzel épp az MX-5 lényegét tennénk tönkre."
Az új kétüléses RX-8 változatok megjelenésére sajnos várnunk kell: Bakaj szerint ugyan már dolgoznak a terveken, de a bemutatóval mindenképp megvárják, hogy kiderüljön, a piac hogy fogadta a négyajtós négyüléses RX-8-ast.
