A Karmann összeszerelő üzemében tegnap
elkészült az első sportkocsi. A Crossfire gyártásának beindítása
alkalmából a Chrysler ügyvezető igazgatója, Wolfgang Bernhard
tartott beszédet, hangsúlyozva, hogy nem csak új terméket mutatnak
be, de a DaimlerChrysler együttműködés első igazi eredményét is.
"Ez a jármű
egyesíti az amerikai formatervezés és a német technika minden
erősségét. Cégünk különböző részlegeinek szoros együttműködése
tette lehetővé, hogy a modell a tanulmány-változat bemutatása után
24 hónappal gyártásba kerülhetett" - mondta Bernhard.
A Crossfire valóban a Mercedes és a Chrysler műszaki együttműködésének első gyümölcse: a műszaki tartalom csaknem teljes egészében a Mercedes SLK roadsterből származik, míg a külső és belső formaterv a Chrysler munkája. Ezt a megoldást azonban leginkább a kényszer szülte: a Chryslernek a Prowler leköszöntével sürgősen szüksége volt egy imázs-fényesítő sportkocsira, viszont nélkülözték a megfelelő műszaki alapokat. Így a Mercedes engedett korábbi merev álláspontjából, és átadott némi technikát amerikai leányvállalatának. Sajnos azonban ez egyedi példa marad, a Mercedes a jövőben csak néhány alkatrészt - váltókat, differenciálműveket és dízelmotorokat - oszt meg a Chryslerrel. A Crossfire első példányait a nyár közepén kaphatják meg az új tulajdonosok, és idén 11.000 autó eladását tervezik. A gyártás felfutása után legfeljebb évi 20.000 autó készülhet a Karmann üzemében.