![]() |
|
![]() |
![]() |
A Fiat a "jövő kompakt autójának" bemutatójára
készül Genfben, de a biztonság kedvéért kézzelfoghatóbb kiállítási
tárggyal is készülnek. A standra kerülő darab nem más, mint a
GM-Fiat együttműködés első eredménye, a leleplezendő kisautóba,
valamint a Stilóba beépítésre kerülő 1,3 literes Multijet
turbódízel motor.
A piac egyik legkisebb, ugyanakkor pillanatnyilag
legkifinomultabb motorja lesz a Multijet: 1251 cm
3-ből jelenleg 55 lóerőt és 144 Nm-es nyomatékot
préselnek ki, de a változó geometriájú turbófeltöltő fejlesztésének
végeztével a teljesítmény még növelhető lesz.
A motor részecskeszűrő nélkül teljesíti a 2006-ban életbe
lépő Euro 4-es környezetvédelmi előírásokat, és szinte egyáltalán
nem igényel karbantartást. Tervezett életciklusa 250.000 km, az
alacsony viszkozitású motorolajat pedig elegendő 30.000
kilométerenként cserélni. Az említett változó geometriájú turbóval
szerelt, és így 112 lóerős motor az Opel Eco-Speedster nevű
járgányt több mint 250 km/h-ra gyorsította, miközben 2,2 liternél
alig fogyasztott több gázolajat 100 kilométerre.
A motorból évi 500.000 darabot készülnek gyártani, majd Fiat,
Opel és Vauxhall modellekbe beépíteni.
