![]() |
|
![]() |
![]() |
A Volvo tervezőinek munkája első pillantásra alig észlelhető, inkább csak érezzük, hogy valami megváltozott. Az S80-as egységes formatervét nem bontották meg felesleges átalakításokkal, inkább a részletek tökéletesítése mellett döntöttek. Így lecserélték az eddigi függőleges osztású hűtőrácsot a legújabb modellekre jellemző téglalap-rácsozatúra, kicserélték a fényszórókat és átdolgozták az első lökhárítót, amely más formájú nyílásokat és egy vékony krómcsíkot kapott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hátul is új lámpákat találunk, amelyeket az alattuk húzódó vékony krómcsíkkal igyekeztek még elegánsabbá tenni. Belül az új ajtópanelek és az R sorozat stílusát hordozó, fémkeretes számlapokkal ellátott műszerfal jelenti az újdonságot.
Hasonló óvatossággal nyúltak a Volvónál az autó többi részletéhez is: a bevált szerkezetek nagyrészét érintetlenül hagyták, viszont bekerült az autóba egy új aktív felfüggesztési rendszer, kicserélték a kormányművet és bevezettek egy új motorváltozatot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A legnagyobb újdonság kétségkívül az Öhlinssel
közösen kifejlesztett
Four-C (Continuously Controlled Chassis Concept, azaz
folyamatosan szabályozott karosszéria koncepció) nevű
aktív felfüggesztési rendszer. Ez számos paraméter - így a
sebesség, a pillanatnyi gyorsulás, a futómű pillanatnyi
mozgásállapota, a kormánykerék és a fékpedál állása és a motor
pillanatnyi nyomatéka - alapján mind a négy keréknél különböző
mértékben változtatja a lengéscsillapító pillanatnyi csillapítását.
A megoldás a Volvo szerint
lehetővé teszi a kerekek tapadásának optimális
kihasználását, így kényelmes, de igen stabil és pontos futást
eredményez. A rendszer karaktere szükség esetén sportosabbra is
állítható a műszerfalon található kapcsoló segítségével. Szintén a
vezethetőség javítása érdekében cserélték le az eddigi
kormányrendszert az S60 R-ben, a V70 R-ben és az XC90-ben használt
ZF egységre, amely pontosabb mint a korábbi, és sebességfüggő
szervo-berendezésének köszönhetően igen jó szolgálatot tesz
parkolásnál.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A motorpaletta egyetlen újdonsága a 2.4T modell
2.435 köbcentiméteres 200 lóerős motorját felváltó 2.521 köbcentis
öthengeres. A kisnyomású turbófeltöltővel felszerelt motor 210
lóerőt ad le 5.000-es percenkénti fordulatszámon, legnagyobb,
320 Nm-es forgatónyomatéka pedig 1.500-as és 4.500-as
percenkénti fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll.
Az új motor nyomatékos karakterét a feltöltés mellett a szívó- és
kipufogószelepekre egyaránt ható változó szelepvezérlési
rendszernek (CVVT) köszönheti. Ez a motor azért is lényeges a Volvo
számára, mert egyaránt
teljesíti az Euro4 és az amerikai ULEV normák előírásait,
így gyakorlatilag minden piacon sokáig eladhatóak lesznek az ezzel
a motorral felszerelt modellek.
Az új S80-as már a tavasz folyamán megvásárolható lesz, és a Volvo szerint reális esély van rá, hogy a korábbi változat sikeres szereplését folytatva évi 40.000 darab keljen el belőle.