Daewoo újdonságok Genfre

2003.02.10. 14:57

Az új Nubira mellett egy terepjáró-prototípus kerül a GM-Daewoo stand középpontjába. Emellett Genfben mutatkoznak be a Kalos és a Matiz új motorokkal felszerelt változatai.

 
   
   

A Nubira külsőre azonos a Dél-Koreában Lacetti néven bemutatott típussal, amelyekről korábban már beszémoltunk , mindössze a futómű hangolásán változtattak az európai igényeknek megfelelően. Az autó egyelőre kétféle motorral kerül forgalomba: az 1,6 literes 109 lóerős egység 187 km/h végsebességet biztosít az autónak és 7,1 litert fogyaszt 100 km-en vegyes használatban, míg az 1,8 literes 122 lóerős négyhengeressel felszerelt modell segítségével az autó akár 194 km/h-val is száguldhat de akár 7,5 liter benzinnel is beéri 100 km-re. Az alapváltozatokhoz ötsebességes kéziváltó jár, de az erősebb motorhoz négysebességes automata is választható.

A Daewoo másik, ha lehet, még nagyobb újdonsága a Scope nevű sportos terepjáró, amelyről sajnos képet még nem közölt a gyártó. A Scope lesz az első Európában bemutatott modell, amelybe bekerül a Daewoo új, soros hathengeres motorja: ebben az esetben a 2,5 literes 157 lóerős változat, amely a gyártó szerint határozottan sportos menetteljesítményeket kölcsönöz a járműnek.

 
   
   

Emellett a két legkisebb modell motorpalettáját is bővíti a Daewoo: a Matizt egy, az alapváltozat háromhengeres 800 köbcentis motornál jóval kultúráltabb járású egyliteres négyhengeressel szerelik fel, amely 64 lóerős, így 152 km/h végsebességet képes biztosítani a gömbölyű apróság számára. Az autó gyorsulása is javul, az egyliteres Matiz 14,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h sebességet és vegyes üzemben kíméletesen hajtva megelégszik 6,4 liter benzinnel is. Az új motor bevezetésétől azt reméli a Daewoo, hogy az eddig is igen népszerű kisautó további híveket szerez magának.

 
   
   

Az egy számmal nagyobb Kalos két új motorváltozatot is kapott: akinek kevés a jelenlegi 1,4 literes 83 lóereje, az választhatja a 16 szelepes változatot 94 lóerővel, akik pedig sokallták a teljesítményt, azok kaphatnak 1,2 literes 72 lóerős motorral felszerelt Kalost is. Az erősebbik 1,4 literes további előnye, hogy ehhez akár automata váltót is párosíthat a vásárló.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.