A tavalyi évben 6%-os fejlődést felmutató BMW
gyár Individual nevű programja idén ünnepli 12. születésnapját. Ezt
csak azért említjük, nehogy valaki azt higgye, hogy a dolog
teljesen új. Nem egy számítógépes programról van szó, hanem arról
az elképzelésről mely szerint
a BMW vásárlók teljesen egyedi elképzeléseik szerint rakhatják
össze autóikat. Ehhez az Individual csomagban kínált extra
felszerelések választéka áll rendelkezésükre. Fényezés színe, ülés
kárpitok fajtája-színe, belső kárpitozás, elektronikus extrák és a
többi, és a többi. Annyi féle apró, és nem is apró dologról van
szó, hogy a variációk száma közelít a 3 millióhoz. Az így elképzelt
autó
végül pontosan annyi extrát fog tartalmazni - és persze épp
olyanokat - amelyeket a tulajdonosa elképzelt. Se többet, se
kevesebbet.
A gyártás menete is eltér kicsit a hagyományos
BMW-kétől. A széria autó összeszerelő soron elkészítik az alapokat,
majd az autót átszállítják a BMW-s körökben sport tagozatként
ismert M műhelyébe, ahol 6 hét alatt, teljesen kézi munkával
építgetik bele a kért cuccokat. Ezután a befejező ellenőrzési
műveletek ismét a széria autókkal együtt folynak. Természetesen
ezek az egyedi autók kicsit magasabb áron jutnak
tulajdonosukhoz, sőt az egyes alkatrészek árai is magasabbak.
Tehát az Individual metálfény drágább, mint a sima metálfény, az
Individual bőrkárpit drágább, mint a sima bőrkárpit, de ennek
ellenére van igény erre a fajta autógyártásra is.
Piackutatás eredményeként vágtak bele a
programba 1991-ben, és azóta több, mint 220.000 ilyen építésű,
teljesen egyedi autó készült el. Magyarországon 4 éve lehet
rendelni Individual BMW-t, és
évi 15 darab mondható az átlagos értékesítési számnak. A
hazai képviselet pár nap múlva kezdi meg az Individual országos
reklámkampányát, melynek keretében a találomra összeépített három
darab autót (3-as kabrió, 5-ös, és 7-es) nem csak a budapesti,
hanem a vidéki kereskedőket is érintő Roadshow keretében mutatják
be.