A Ford újdonságát tavaly a Párizsi
Autókiállításon még tanulmányautó formájában láthattuk, most
viszont már a sorozatgyártású változatot csodálhatta meg a Genfi
Autókiállítás közönsége. A széria C-Max karaktere nem sokat
változott a tanulmányhoz képest, de néhány részlet természetesen
más lett. Így nagyobb lett az oldalablakok felülete és
eltűnt a körülöttük húzódó krómozott keret, kisebbek lettek
a sárvédő szélesítései és az autó új első lámpákat kapott. Persze a
forma esztétikai megítélése ízlés dolga, de aerodinamikai
szempontból a C-Max meglehetősen jól sikerült, ezt mutatja a
0,29-es légellenállási tényező.
Műszaki szempontból az új modell a következő generációs Ford Focus alapjain nyugszik, és a Ford közleménye szerint a modellcsalád minden fontosabb jó tulajdonságát örökölte. Nagyon precíz irányíthatóságot és jó úttartást ígérnek, ami állítólag az igen merev karosszéria mellett a Control Blade System fantázianevű hátsó futóműnek is köszönhető. Persze a biztonság kedvéért az autó kérésre ESP-vel is felszerelhető, sőt, egyes piacokon, így Németországban a menetstabilizáló elektronika a szériafelszerelés része lesz.
A választható motorok listáját egyelőre nem hozták teljes egészében nyilvánosságra, de az már biztos, hogy a szintén Genfben bemutatkozó két új PSA-Ford turbódízel - egy 110 lovas 1,6 literes és egy 136 lóerős kétliteres -lesz választható az autóhoz, ahogy egy új 1,8 literes Duratec HE jelzésű benzinmotor is. Ez utóbbi 120 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 169 Nm, ami 4.500-as fordulatszámon jelentkezik. Az autó a kisebbik dízelmotorral 5, a nagyobbikkal 5,7, a Duratec HE-vel pedig 7,7 liter tüzelőanyagot fogyaszt el vegyes használatban 100 km-en.
Az autó biztonsági és kényelmi felszerelés
tekintetében hozza a ma elvárható átlagos szintet. Az autóban az
alapfelszerelés részét képezik a kétfázisú első- és az ülés
oldalában elhelyezett oldallégzsákok, míg
a függönylégzsák feláras extraként lesz megrendelhető.
Emellett az ülések kialakítása meggátolja az utasok lecsúszását az
ülésben, a biztonsági övek erőhatárolós övfeszítővel vannak
ellátva, a pedálok pedig visszahúzódnak frontális ütközés esetén.
Az autóhoz a Ford közleménye szerint számos modern szórakoztató,
kommunikációs és navigációs eszközt rendelhet majd a vásárló, de
ezek közül egyelőre csak a kétféle nyolc hangszórós Sony gyártmányú
audio-rendszert említették meg konkrétan.
Sajnos a hír alapját képző Ford sajtóközlemény csak homályos utalásokat tartalmaz az autó konkrét méreteit illetően, ahogy a forgalmazás megkezdésének időpontjáról is csak annyit tudhatunk meg belőle, hogy valamikor 2003 folyamán lesz, de várhatóan minden további kérdésre választ kaphatunk a március első hetében esedékes bemutatón.