Új GM padlólemez Ausztráliából

2003.02.20. 14:43

 
   
   

Az autóipari óriás a Holdennél fejleszteti legújabb hátsókerék-hajtású platformját. A hír a GM fejlesztési igazgatójától, Mark Hogantől származik, aki elmondta, hogy a jövőben az ausztrál GM leányvállalat is aktívan részt vesz majd a nemzetközi szinten használt fejlesztésekben. Hogan nem közölt pontosabb adatokat, de úgy hírlik, hogy a Holden által kifejlesztett architektúrát alapul véve 2007 környékén több Chevrolet és Pontiac modell is bemutatkozhat, sőt, az sem elképzelhetetlen, hogy a Saab vagy az Opel is készít egy modellt az új padlólemez felhasználásával.

A Holden bevonása a fejlesztésekbe nem egészen újkeletű, hiszen a Detroitben bemutatott Pontiac GTO is Ausztráliában készül a Monaro kupé alapján, de a Holden GM-en belüli pozícióját tekintve mégsem hétköznapi fejlemény. Az ausztrál cég ugyanis minimális fejlesztési keretből gazdálkodott az elmúlt évtizedekben, így elsősorban az Opeltől átvett modellek csiszolgatására nyílt lehetőségük. Ami viszont az anyacéget is megdöbbentette, hogy néhány ötlettel hasonlóan színes és sikeres modellpalettát alakítottak ki, mint a nagyságrendekkel nagyobb költségvetésű amerikai részlegek.

A másik ok, hogy a Holden most is használja az Opel Omega hátsókerék-hajtású platformját, míg a GM amerikai részlege hosszú ideje nem fejleszt személyautókat hátsókerék-hajtással. A piac igényei azonban nem őket igazolják: a Ford és a Chrysler meglévő vagy hamarosan megérkező hátsókerék-hajtású modelljei iránt hatalmas az érdeklődés, így most úgy tűnik, hogy hiba volt kiszállni ebből a piaci szegmensből. Most azonban az összes GM leányvállalat közül a Holden áll a legközelebb hozzá, hogy gyorsan kifejlessze a visszatéréshez szükséges új, globálisan hasznosítható padlólemezt.