Egy kétajtós kupét és a felújított GTV/Spider párost is megcsodálhatja a márciusi kiállítás közönsége.
A két újdonság közül kétségtelenül a GT Coupé
szól nagyobbat: az elölről a 147-eshez hasonló sportos kétajtós a
156-os műszaki alapjaira épül, és a gyártó reményei szerint
felelevenítheti a '60-as évek Giulia kupéinak legendáját. Az
autóba négy bevált Alfa motor kerül: az 1,8 literes 140 lóerős Twin
Spark, a kétliteres 165 lóerős JTS, a 140 lóerős 1,9 literes
Multijet JTD és a GTA jelzésű csúcsmodellbe a 147-esből és a
156-osból szintén jól ismert 3,2 literes 250 lóerős V6-os. Az autó
az év vége felé kerül forgalomba Európa-szerte.
A GTV és a Spider modellek felfrissített
változatai jelentik a másik nagyobb újdonságot. A legszembeötlőbb
változás kétségkívül a legújabb Alfákra jellemző függőlegesen
elnyújtott Alfa pajzs és az azt körülvevő két légbeömlő, amelyek a
gyáriak szerint
az Alfa másik jelképét, a lóherét kellene hogy a néző eszébe
juttassák. Emellett igazítottak az autó belső terén és
alacsonyabbra helyezték az üléseket, ami állítólag kényelmesebb
testhelyzetet biztosít vezetőnek és utasának egyaránt. A
legfontosabb változást azonban a motortérben tapasztalhatjuk: itt
is megjelent az Alfa Romeo újabb motorjai közül kettő. A kétliteres
JTS és a
3,2 literes V6-os, amely ebben az esetben rejtélyes módon csak
240 lóerős. Emellett azonban megtartják a kétliteres Twin Spark
motort is, amelynek 150 lóereje még mindig bőségesen elegendő a
könnyű sportkocsik dinamikus mozgatásához.