Új Alfa Romeo szériamodellek Genfben

2003.02.21. 15:17

Egy kétajtós kupét és a felújított GTV/Spider párost is megcsodálhatja a márciusi kiállítás közönsége.

 
   
   

A két újdonság közül kétségtelenül a GT Coupé szól nagyobbat: az elölről a 147-eshez hasonló sportos kétajtós a 156-os műszaki alapjaira épül, és a gyártó reményei szerint felelevenítheti a '60-as évek Giulia kupéinak legendáját. Az autóba négy bevált Alfa motor kerül: az 1,8 literes 140 lóerős Twin Spark, a kétliteres 165 lóerős JTS, a 140 lóerős 1,9 literes Multijet JTD és a GTA jelzésű csúcsmodellbe a 147-esből és a 156-osból szintén jól ismert 3,2 literes 250 lóerős V6-os. Az autó az év vége felé kerül forgalomba Európa-szerte.

 
   
   

A GTV és a Spider modellek felfrissített változatai jelentik a másik nagyobb újdonságot. A legszembeötlőbb változás kétségkívül a legújabb Alfákra jellemző függőlegesen elnyújtott Alfa pajzs és az azt körülvevő két légbeömlő, amelyek a gyáriak szerint az Alfa másik jelképét, a lóherét kellene hogy a néző eszébe juttassák. Emellett igazítottak az autó belső terén és alacsonyabbra helyezték az üléseket, ami állítólag kényelmesebb testhelyzetet biztosít vezetőnek és utasának egyaránt. A legfontosabb változást azonban a motortérben tapasztalhatjuk: itt is megjelent az Alfa Romeo újabb motorjai közül kettő. A kétliteres JTS és a 3,2 literes V6-os, amely ebben az esetben rejtélyes módon csak 240 lóerős. Emellett azonban megtartják a kétliteres Twin Spark motort is, amelynek 150 lóereje még mindig bőségesen elegendő a könnyű sportkocsik dinamikus mozgatásához.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.