Japánban a mai napon mutatkozott be hivatalosan is a Subaru Impreza,
melyet egyes piacokon már az év végén kapni lehet majd.
Az első sorozatú Impreza a világ rali-versenyein gyűjtött érdemei
miatt roppant népszerű volt a sportkedvelők körében, azonban az idő
elszállt felette. A leglátványosabban a forma változott meg, a karcsú
ék-alakot az aktuális
Legacyra emlékeztető, jóval gömbölydedebb vonalak váltották fel.
A méretek is látványosan megnövekedtek, így az új modell már Európában
a kompakt karegóriába sorolható - az előző gépen érezhető volt, hogy
japánok tervezték japánoknak. Megmaradt viszont a harcias kiállás,
amelyet a sportos sárvédő-szélesítések hangsúlyoznak. Sajnos a kétajtós
változattól búcsúznunk kell, az új modell már csak limuzin és kombi
kivitelben lesz elérhető.
Ami nem látható, mégis lényeges változás: a karosszéria
csavarási merevsége több mint a háromszorosára nőtt, az új
futómű csendesebb és stabilabb, az autó irányítása még könnyebb és
precízebb lett, főleg nagyobb tempónál. A könnyebben kapcsolható váltó
is a sportos vezetőknek jön majd igazán jól, bár a Subaru igazán csak a
legerősebb motorjaival hozza a formáját. A 2 literes turbós 218 lovas
boxer erőforrás, ahogy a többi is, az elődmodell öröksége, a kisebb
változatokba az előbbi motor 125 lóerős szívóváltozata, vagy a 95
lóerős 1,6 literes kerül majd, a nem túl távoli jövőben pedig teljesen
új erőforrások várhatók a régiek helyére. Az új Imprezának
természetesen
lesz raliváltozata is, melyet a csak Japánban kapható, 280
lóerős változatból építenek.
Az európai premierre az októberi Birminghami autókiállításon
kerül sor, míg a balkormányos piacokra várhatóan csak jövőre kerül az
újdonság.