BMW M3 CSL szériamodell Genfre

2003.03.03. 16:30
 
   
   

Az új modell erősebb, könnyebb és drágább, mint a korábbi M3-asok. A CSL voltaképpen a jelenleg is futó M3-as tovább tökéletesített változata, amelyet alapos fogyókúrára fogtak a BMW Motorsport mérnökei. Az autóból elhagyták a szükségtelen extrákat, számos karosszéria-elemét szénszál-erősítésű műanyagból készítették, és ahol lehetett, a fém alkatrészek súlyából is igyekeztek faragni, így összesen 110 kilóval sikerült csökkenteni az eredeti tömeget. Ugyanakkor az M3-as 3,2 literes hathengeresén is változtattak, így az eredeti 343 helyett a CSL motorja 360 lóerős lett, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 365-ről 370 Nm-re nőtt.

 
   
   

A változtatások eredménye elsősorban a gyorsuláson mérhető le: a CSL 3 tizedmásodperccel hamarabb érheti el a 100 km/h sebességet, mint nehezebb testvérei, ugyanakkor a végsebesség továbbra is 250 km/h az elektronikus korlátozásnak köszönhetően. A puszta számoknál azonban sokkal többet jelent, hogy a CSL vezetőjét a Formula 1 versenyeken használatoshoz hasonló rajt-elektronika segíti az autóban rejlő lehetőségek kiaknázásához, így egy átlagos sofőr is megközelítheti a gyári tesztpilóták által produkált katalógus-értékeket. Emellett hatásosabb fékrendszer és még sportosabb hangolású futómű került az autóba, amelyek szintén növelik a típus nyújtotta vezetési élményt.

 
   
   

Cserébe a CSL vezetőjének le kell mondania néhány kényelmi berendezésről. A típushoz nem rendelhető navigációs rendszer és ülésfűtés, sőt, a rádió és a légkondicionáló berendezés is feláras extra, bár a puritán felszereltség nyilván nem érdekli majd azokat, akik hajlandóak lesznek megfizetni a CSL árát. Az autó ugyanis értesüléseink szerint 85.000 euró körüli áron lesz megvásárolható az év közepétől, ami igencsak borsosnak tűnik a széria M3-as 54.500 eurós árához képest.