Alfa Romeo Kamal: szabadidő-autó olasz módra

2003.03.04. 15:32

 
   
   

Az Alfa egy sportos hangulatú hobbiterepjáró-tanulmányt is bemutat Genfben. A jármű neve Kamal, ami szanszkrit nyelven vöröset jelent, míg arabul a tökéletességet, vagy az ellentmondások egységét jelöli. Ez utóbbi találó értelmezés: a Kamal formaterve ügyesen ötvözi napjaink hobbiterepjáróinak vonásait az Alfa modellek sportos arculatával. Elölről és hátulról a jellegzetes Alfa vonásokkal találkozhatunk: elöl az elnyújtott pajzsforma és az azt kiegészítő vízszintes iker-nyílások, hátul pedig a 147-es vízszintes csík-lámpái és a jellegzetes ötszögletű ablak erősíti a Kamal márkaidentitását. Oldalnézetből az erősen hullámzó övvonal és az ablakok dinamikus íve vonzza a szemet, szinte sportkupés hangulatot kölcsönözve a járműnek. Az összhatás erősen emlékeztet a Maserati detroiti tanulmányára, a Kubangra: még a két autó színe is hasonló bronzos árnyalatú.

 
   
   

Az autó készítői hamisítatlan Alfás vezetési élményt ígérnek, ami abszolút hihetőnek tűnik, hiszen a Kamal súlypontja nincs annyival magasabban a személyautókhoz képest, mint egy komoly terepjáróé, az elöl és hátul egyaránt kettős kereszt-lengőkaros futómű precíz irányíthatóságot ígér, a motortérben pedig a GTA modellekből közismert 3,2 literes 250 lóerős V6-ost találjuk, amely már eddig is bizonyította képességeit. Ráadásul az autót felszerelték menetstabilizáló elektronikával, így magasabb építése ellenére is nehéz kihozni a sodrából.

 
   
   

Az Alfa mérnökei emellett igyekeztek szem előtt tartani a praktikus használhatóság szempontjait is, így a Kamal egy kisebb kombi erényeivel rendelkezik: a 400 literes csomagteret a hátsó ülések döntésével bővíthetjük, a rakodást pedig megkönnyíti a hátsó ajtó lefelé nyíló alsó fele, amelyből szükség esetén egy kis rámpa is előhúzható egészen a földig, így a nehezebb csomagokat akár meg sem kell emelni. A mai divatot persze az Alfa sem hagyhatja figyelmen kívül: egy magára valamit is adó tanulmányautónak manapság csak átlátszó teteje lehet, nincs ez másképp a Kamal esetében sem. Arról, hogy a Kamal egyedi darab marad-e, vagy lesz valamiféle folytatás, egyelőre csak találgathatunk, de nagyon valószínű, hogy az évtized végére tervezett amerikai visszatéréshez szükség volna valamilyen terepjáró-szerűségre, és ez a prototípus kiváló kiindulópont lehet a fejlesztéshez.