B11S: ismerős tanulmány a Subarutól

2003.03.04. 17:11
 
   
   

A Subaru genfi újdonsága egyes részleteiben a Mazda RX-8 típusára emlékeztet. A B11S-t látva először az ívese oldalú háromszögre emlékeztető hűtőmaszk és a fura fényszórók szúrnak szemet, de a látványos orr-rész mögött is számos ismerős részletet fedezhetünk fel. Az erőteljes, körív alakú sárvédő-ívek és a két hagyományos és a két kiegészítő ajtó nem csak az ötlet szintjén, de még kialakításában is hasonlít az RX-8 prototípusán látott megoldásra. A különbség az arányokban rejlik: míg a Mazda megoldásában a hátsó ajtók egész keskenyek, addig a B11S-en több mint fele akkorák, mint az első ajtók.

 
   
   

A másik óriási különbség, hogy a Subaruba hathengeres boxermotor került, méghozzá nem is akármilyen: a háromliteres egység két turbófeltöltővel kerek 400 lóerőt ad le 6.400-as percenkénti fordulatszámon, legnagyobb, 550 Nm-es nyomatéka pedig 3.600-as és 4.800-as fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Subaruról lévén szó, természetes, hogy a B11S mind a négy kereke hajtott, de igazi sportkocsihoz méltóan alapesetben a rendszer hátra közvetíti a vonóerő 65 %-át. A VTD nevű rendszernek köszönhetően csúszós úton viszont minden pillanatban az igényeknek megfelelően változhat a hajtási arány az első és a hátsó kerekek között.

Képek: ai