Már nem bizonyult értelmetlennek ez a mostani
genfi motorsó. A
Skoda ugyanis ma mutatta be legújabb autóját a Fabia vRS-t, és
annak alapjaira épített új rali járgányát a Fabia WRC-t.
A Fabia vRS sima elsőkerék-hajtású autó, ráadásul
dízelmotorral: hajtásáról a 130 lóerős, 309 Nm-es PD TDI motor
gondoskodik. A hatsebességes kéziváltóval szerelt turbódízel Fabia
9,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 204
km/h, fogyasztása a gyári adatok alapján 5,6 liter.
A Fabia vRS ültetett felfüggesztéseket, részletes
spoilerezést, és 16-os alufelnik mögé bújtatott zöldre festett
féknyergeket kapott. Belül sportülések, bőrborítású sportkormány és
rozsdamentes acél pedálok, valamint a sokfelé elhelyezett
vRS-feliratok keltenek hangulatot.
Az Octavia WRC kétliteres 300 lóerős turbómotorjával szerelt
Fabia WRC ennél kicsit különlegesebb tészta. Az évad harmadik
szakaszában fogják bevetni először a rali VB futamain, aminek
valljuk be épp itt volt már az ideje. A négy éve szolgáló Octavia
megérett a nyugdíjazásra.
Vratislav Kuhanek, a Skoda autós ágának elnöke így beszélt a
gépről: "A Fabia WRC az eddigi legkifinomultabb autó, amit a Skoda
Motorsport készített. Több kiváló modell ötleteinek
felhasználásával, tulajdonképpen kompromisszumok, és áldozatok
nélkül állt össze. Az alapok a legjobb eladási statisztikával
rendelkező Fabiára épültek, és új partnereink a Shell, és a
T-Mobile is teljesen elégedett az eredménnyel. Nagyon boldogok
vagyunk, hogy továbbra is azon hat autógyár közé tartozhatunk, akik
a rali világbajnokságban részt vesznek."