Skoda Fabia vRS és WRC Genfben

2003.03.05. 16:03

 
   
   

Már nem bizonyult értelmetlennek ez a mostani genfi motorsó. A Skoda ugyanis ma mutatta be legújabb autóját a Fabia vRS-t, és annak alapjaira épített új rali járgányát a Fabia WRC-t.
A Fabia vRS sima elsőkerék-hajtású autó, ráadásul dízelmotorral: hajtásáról a 130 lóerős, 309 Nm-es PD TDI motor gondoskodik. A hatsebességes kéziváltóval szerelt turbódízel Fabia 9,6 másodperc alatt éri el a százas tempót, végsebessége pedig 204 km/h, fogyasztása a gyári adatok alapján 5,6 liter.
A Fabia vRS ültetett felfüggesztéseket, részletes spoilerezést, és 16-os alufelnik mögé bújtatott zöldre festett féknyergeket kapott. Belül sportülések, bőrborítású sportkormány és rozsdamentes acél pedálok, valamint a sokfelé elhelyezett vRS-feliratok keltenek hangulatot.
Az Octavia WRC kétliteres 300 lóerős turbómotorjával szerelt Fabia WRC ennél kicsit különlegesebb tészta. Az évad harmadik szakaszában fogják bevetni először a rali VB futamain, aminek valljuk be épp itt volt már az ideje. A négy éve szolgáló Octavia megérett a nyugdíjazásra.
Vratislav Kuhanek, a Skoda autós ágának elnöke így beszélt a gépről: "A Fabia WRC az eddigi legkifinomultabb autó, amit a Skoda Motorsport készített. Több kiváló modell ötleteinek felhasználásával, tulajdonképpen kompromisszumok, és áldozatok nélkül állt össze. Az alapok a legjobb eladási statisztikával rendelkező Fabiára épültek, és új partnereink a Shell, és a T-Mobile is teljesen elégedett az eredménnyel. Nagyon boldogok vagyunk, hogy továbbra is azon hat autógyár közé tartozhatunk, akik a rali világbajnokságban részt vesznek."