Jim Schroer, a DaimlerChrysler amerikai
marketing igazgatója ma bejelentette, hogy a Viper importálásával
kezdenék meg a Dodge márka európai bevezetését. Azt is elmondta,
hogy a Chrysler év végén dönti el, hogy érdemes-e a Dodge-ot az
óceán innenső oldalán is forgalmazni.
"Nagyon sok energiát fektettünk abba, hogy Európában nem
Chryslerként, hanem Dodge márkanév alatt forgalmazzuk a Vipert.
Gondolkodunk a tavaly bemutatott M80-as pickup megépítésén is,
amiről úgy gondoljuk, érdemes lenne áthozni Európába. Mindenesetre,
ha áthozzuk a Dodge-ot, akkor azt csakis hosszútávú stratégia
alapján tesszük. Nem gondolunk arra, hogy áthozunk párat, aztán ha
fogy, hozunk még. Inkább felépítjük szép lassan a márkát, és
két-három év múlva már kaphatóak is lesznek a Dodge-ok Európában."
A Chrysler az elmúlt években sikeresen növelte nem túl magas
részesedését az európai piacon, a PT Cruiser és az új Grand
Cherokee segítségével. A dízelmotorok bevezetése szintén jó
hatással volt az itteni eladásokra. A Chrysler modellpalettáján még
az idén megjelenik a kétüléses Crossfire sportautó, melyet
Amerikában és Európában egyaránt fognak forgalmazni.