Crosslander 4x4: ARO Amerikában

2003.03.07. 13:33

 
   
   

Brazíliában szerelik össze és az Egyesült Államokban értékesítik a román tervezésű terepjárókat, a fogadtatás pedig - legalábbis egyelőre - pozitív hangvételű. A Crosslander 244 néven árusított ARO-k persze némiképp különböznek az általunk is jól ismert ARO 24-estől: az érdeklődés felkeltése érdekében óriási, krómozott acél vagy könnyűfém felnire szerelt kerekeket, nagy műanyag sárvédő-szélesítéseket, kengururácsot és átalakított hűtőmaszkot kapott az autó, a motortérbe pedig egy International Harvester gyártmányú 2,8 literes 135 lóerős dízelmotor került. Az amerikai szaksajtó határozottan jól fogadta a felfrissített őskövületet, ami egyrészt a konstrukció Land-Rover szerű patinájának, másrészt az ARO teljesen ismeretlen mivoltának, harmadrészt pedig a 17.995 dolláros árnak köszönhető. Hasonló árcédula egyébként leginkább kisautókon látható az Egyesült Államokban, így az sem elképzelhetetlen, hogy az évi 12.000 észak-amerikai eladásra szánt 244-es egy részét fiatalok veszik majd, hiszen így majdnem ugyanakkora terepjárójuk lehet, mint a szüleiknek, méghozzá sokkalta alacsonyabb áron. A forgalmazó szerint egyébként a Crosslandert az átlag amerikaiak nagy része összetéveszti a G-osztályos Mercedessel, ami ugyan egész biztosan elmúlik majd egy idő után, de egy kis ügyességgel ebből a tényből is lehet tőkét kovácsolni...