Növekedésben a magyar autópiac

2003.03.07. 15:08
 
   
   

A Reuters híre szerint 2002-ben több mint 16 %-kal növekedtek az újautó-eladások hazánkban. Tavaly összesen 172.000 autót értékesítettek, míg 2001-ben csupán 148.000-et. Különösen a negyedik negyedév bizonyult erősnek, ekkor a növekedés több mint 23 %-os volt. Egyes elemzők szerint a trend tovább is folytatódhat, így az eladások 2003-ban elérhetik, sőt, túl is léphetik a 200.000-es határt annak ellenére is, hogy az iraki válság és a világgazdasági recesszió alapján nem erre következtetnénk. A GKI és a Wallis felmérése szerint a háztartásoknak csak mintegy 2 %-a tervezi a következő két évben új autó vásárlását, ugyanakkor a közepes méretű vállalkozások továbbra is jelentős összegeket költenek majd erre a célra. A 2002-es évben a legtöbb autót a Suzuki értékesítette (36.257) Magyarországon, utána pedig az Opel, a VW és a Ford következett az eladott autók számát tekintve.