Alpina B7: hetes BMW sportosan

2003.03.07. 16:48

 
   
   

A BMW nemesítéssel foglalkozó Alpina végre elkészült saját hetes-átiratával. A tuningmesterek nem csak a nyers teljesítménnyel törődtek, ezért a V12-es változat helyett a jobb súlyelosztású, 150 kg-al könnyebb és valamivel alacsonyabb árú 745-öst vették kezelésbe. Lényegében egy kompresszort illesztettek a 4,4 literes V8-ashoz, amely így 470 lóerős lett. Ez ugyan nem tűnik valami soknak, hiszen a tizenkét hengeres 760i csak 25 lóerővel gyengébb mint az B7-es, viszont az Alpina teljesítményét az óriási karosszéria ellenére vezetési élményre is válthatjuk. És ez nem csak a kiiktatott sebességkorlátozó elektronikának köszönhető, hanem a jobb súlyelosztás, a feszesebb futómű és a nagyobb, 374 mm-es első és 370 mm-es hátsó féktárcsák által biztosított precíz irányíthatóságanak és biztos fékezhetőségnek is. Akit a nyers adatok érdekelnek, annak eláruljuk, hogy az autó végsebessége csaknem 300 km/h, és 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre ha a vezetője is úgy akarja. Ez utóbbi művelet végrehajtásában nagy segítséget jelent a hatsebességes automataváltó, amely természetesen kézzel is kapcsolható. Az Alpinánál a hagyományokhoz híven a műszaki tartalmon kívül az autó külsejét is alaposan átdolgozták, így kapott a B7-es új lökhárítókat, 21 hüvelykes keréktárcsákat, elöl 255/35-ös hátul pedig 295/30-as gumikat és új hátsó szárnyacskát. Sajnos azoknak, akik máris beleszerettek az Alpina legújabb művébe, van egy rossz hírünk: az első példányokat a megrendelők legkorábban decemberben kaphatják meg, így igazán csak jövő tavasszal lehet majd kiélvezni az autó képességeit.