Újabb hírek érkeztek a GM svéd
leányvállalatának szétaprózásáról. Úgy tűnik, az amerikai vezetés
egyre inkább számos márkanevének egyikeként, és nem önálló
gyártóként tekint a Saabra. Korábban már hírt adtunk róla, hogy
az
amerikai gyártás és a
Subaruval való együttműködés is felmerült a lehetőségek között. A
legújabb pletykák viszont arról szólnak, hogy a Saab
tervezőközpontjában a legújabb típusok fejlesztése lassabb ütemben
folyik, mint eddig, ugyanakkor
a cég legjobb nevű tervezői, köztük a formatervezők vezetője,
Michael Maurer más GM tervek kidolgozására kapott utasítást.
Úgy tudjuk, hogy Maurer és csapata egyebek közt a GM amerikai
részlegeinek készít tanulmányautókat, bár a hat jelenleg futó
projekt között nyilván akad egy-két új Saab terv is.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mi lesz a dolog vége, de nem vetít előre túl vidám jövőt az a tény sem, hogy az elmúlt két évben több előrehaladott állapotban levő új Saab modell fejlesztésének leállításáról kaptunk hírt. Így kétséges, hogy megépül-e valaha a cég szabadidő-autója, az Audi A3 vetélytársaként emlegetett kompakt modellről sem érkeznek hírek, és állítólag a Fiattal közösen fejlesztett, Premium néven ismert padlólemezt sem használhatja a cég, mivel a vezetés szerint az alacsony gyártási darabszám miatt túl drága volna. Persze az is lehetséges, hogy a nagy csend csupán a Saabnál kivételesen jól működő titoktartás eredménye, és a cég hamarosan több új, nagyrészt saját fejlesztésű modellt is bemutat majd. Reméljük így lesz.