Merre tart a Saab?

2003.03.13. 12:57

 
   
   

Újabb hírek érkeztek a GM svéd leányvállalatának szétaprózásáról. Úgy tűnik, az amerikai vezetés egyre inkább számos márkanevének egyikeként, és nem önálló gyártóként tekint a Saabra. Korábban már hírt adtunk róla, hogy az amerikai gyártás és a Subaruval való együttműködés is felmerült a lehetőségek között. A legújabb pletykák viszont arról szólnak, hogy a Saab tervezőközpontjában a legújabb típusok fejlesztése lassabb ütemben folyik, mint eddig, ugyanakkor a cég legjobb nevű tervezői, köztük a formatervezők vezetője, Michael Maurer más GM tervek kidolgozására kapott utasítást. Úgy tudjuk, hogy Maurer és csapata egyebek közt a GM amerikai részlegeinek készít tanulmányautókat, bár a hat jelenleg futó projekt között nyilván akad egy-két új Saab terv is.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mi lesz a dolog vége, de nem vetít előre túl vidám jövőt az a tény sem, hogy az elmúlt két évben több előrehaladott állapotban levő új Saab modell fejlesztésének leállításáról kaptunk hírt. Így kétséges, hogy megépül-e valaha a cég szabadidő-autója, az Audi A3 vetélytársaként emlegetett kompakt modellről sem érkeznek hírek, és állítólag a Fiattal közösen fejlesztett, Premium néven ismert padlólemezt sem használhatja a cég, mivel a vezetés szerint az alacsony gyártási darabszám miatt túl drága volna. Persze az is lehetséges, hogy a nagy csend csupán a Saabnál kivételesen jól működő titoktartás eredménye, és a cég hamarosan több új, nagyrészt saját fejlesztésű modellt is bemutat majd. Reméljük így lesz.