Tíz éve már, hogy a Jaguár betette két
tappancsát Magyarországra. Azért csak kettőt, mert ugye az elsők
nem is érik a földet, bár ha jobban megnézzük, lehet, hogy a hátsók
sem. Az akkori kínálat mindössze az XJ-re és az XJS-re
szorítkozott, melyekből igazán az csak XJ hatott a magyar
vásárlókra. Az
első években tervezett évi 10 autó eladását mindig sikerült
túlszárnyalni néhány darabbal, ami egyértelműen mutatta, nálunk is
szükség van a luxusra.
A meglehetősen alacsony darabszámú értékesítés
azonban nem jelentett hátrányt a hazai forgalmazónak a gyártónál;
ugyanolyan kedveséggel, szeretettel istápolták őket, mint akár
legnagyobb németországi partnerüket. Az S-Type, és az X-Type
megjelenésével azonban robbanásszerűen megnőtt az érdeklődés. Ma
már elmondható, hogy
a kezdeti évek darabszáma megtízszereződött, hiszen 100-nál
is több autó kelt el tavaly, és idénre természetesen még többet
terveznek. A tavalyi bemutató után - a gyártás csúszása miatt -
május környékén kerül az üzletbe az
új XJ , melyre már az előrendelések lefedték a teljes
Magyarországra szánt mennyiséget.
A születésnapot az importőr az országos hálózat
gondolatával ünnepli. A nagyobb városokba tervezett 5-6 darab
kereskedés azonban teljesen biztos, hogy
nem önálló Jaguár kereskedésként fog üzemelni. Ha megkapják
az engedélyt egy másik márka melléhelyezésére, akkor már jövő
januárban nyithatnak a szalonok, ha viszont nem, akkor marad a
budapesti központ, ahol az új XS alumínium karosszériáját is
javítani képes központ épül. Ez a bázis a környező országok
Jaguár-alumínium javítási igényét is lefedi majd.