Közös alapon a Chrysler kisebb modelljei

2003.03.17. 11:51
 
   
   

Kettő helyett egyetlen Mitsubishi alkatrész-garnitúrát vesz át a Chrysler, de ezt a legnagyobb modelljein kívül szinte mindenhol alkalmazza majd. A sokhelyütt - ez esetben nem igazán találóan - padlólemeznek is nevezett közös műszaki alapokat a Mitsubishi Lancer utódjához kezdték fejleszteni, de a nemrég hozott döntés alapján a Lancernél jóval nagyobb típusokat is építenek majd ezekre az alkatrészekre. Így a Lancerrel nagyjából megegyező méretű Neon és PT Cruiser modellek következő generációja mellett az egy kategóriával feljebb pozícionált Chrysler Sebring/Dodge Stratus páros utódai és több, egyelőre meg nem nevezett típus is ezeket az alapokat hasznosítják. Az eredeti elgondolás szerint a következő Sebring és Stratus egy nagyobb Mitsubishi padlólemezre épült volna.

 
   
   

A Lancer-platform ilyen széleskörű alkalmazása számos előnnyel jár: a fejlesztési költségek csökkenése mellett a legnagyobb előny, hogy így sokkal rugalmasabban lehet majd használni a meglevő gyártókapacitást. A közös alapokra helyezett összes típus ugyanazokon a gyártósorokon készülhet, így elkerülhető, hogy egyes üzemek alacsony kihasználtsággal működjenek, míg más, keresettebb típusokból hiány mutatkozzon a piacon. Emellett a közös alkatrész-használat semmiféle észrevehető egyezést nem erőltet az új típusokra, sőt, a megtakarított összeg egy részéből az eddigieknél több karosszéria-változatot lehet kifejleszteni. Így fordulhat elő, hogy a korábban alig különböző Chrysler és Dodge modellek következő generációja a hírek szerint nem csak egy-két jelentéktelen részletben különbözhet egymástól: a DaimlerChrysler ígérete szerint a Stratus és a Sebring váltótípusai teljesen eltérő formatervvel készülnek majd.