![]() |
|
![]() |
![]() |
Kettő helyett egyetlen Mitsubishi
alkatrész-garnitúrát vesz át a Chrysler, de ezt a legnagyobb
modelljein kívül szinte mindenhol alkalmazza majd. A sokhelyütt -
ez esetben nem igazán találóan - padlólemeznek is nevezett közös
műszaki alapokat
a Mitsubishi Lancer utódjához kezdték fejleszteni, de a
nemrég hozott döntés alapján a Lancernél jóval nagyobb típusokat is
építenek majd ezekre az alkatrészekre. Így a Lancerrel nagyjából
megegyező méretű Neon és PT Cruiser modellek következő generációja
mellett
az egy kategóriával feljebb pozícionált Chrysler Sebring/Dodge
Stratus páros utódai és több, egyelőre meg nem nevezett típus
is ezeket az alapokat hasznosítják. Az eredeti elgondolás szerint a
következő Sebring és Stratus egy nagyobb Mitsubishi padlólemezre
épült volna.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Lancer-platform ilyen széleskörű alkalmazása
számos előnnyel jár: a fejlesztési költségek csökkenése mellett a
legnagyobb előny, hogy így
sokkal rugalmasabban lehet majd használni a meglevő
gyártókapacitást. A közös alapokra helyezett összes típus
ugyanazokon a gyártósorokon készülhet, így elkerülhető, hogy egyes
üzemek alacsony kihasználtsággal működjenek, míg más, keresettebb
típusokból hiány mutatkozzon a piacon. Emellett a közös
alkatrész-használat semmiféle észrevehető egyezést nem erőltet az
új típusokra, sőt,
a megtakarított összeg egy részéből az eddigieknél több
karosszéria-változatot lehet kifejleszteni. Így fordulhat elő,
hogy a korábban alig különböző Chrysler és Dodge modellek következő
generációja a hírek szerint nem csak egy-két jelentéktelen
részletben különbözhet egymástól: a DaimlerChrysler ígérete szerint
a Stratus és a Sebring váltótípusai teljesen eltérő formatervvel
készülnek majd.