A Mitsubishi Fuso persze hézon belül marad, a
vásárló a DaimlerChrysler. Ezzel a német-amerikai óriásvállalat
újabb lehetőséghez jut a távol-keleti haszonjármű és buszpiac
meghódítására, a Mitsubishi pedig újabb forrásokhoz jut a
személyautó-gyártás fejlesztésére. A vásárlás teljes értéke
710 millió euró, amiért a DC a Mitsubishi Fuso részvényeinek 43
%-át kapja meg. A Mitsubishi Motors 42 %-ot tartott meg
leányvállalatából, míg a maradék 15 %-on a Mitsubishi csoport többi
vállalata osztozik. Az ügylet jelentősségét jól mutatja, hogy a
Fuso a japán piac mintegy 30 %-át birtokolja.
A DaimlerChryslernek azonban nem ez az egyetlen lépése az ázsiai teherautó-piac elsőségéért folytatott küzdelemben: a cég a Hyundai haszonjármű-részlegére is szemet vetett. Az ajánlat szerint a Hyundai Motorból hamarosan kiváló cég 50 %-áért 400 millió eurót fizetne a DC. A két ügylet további előnye, hogy a Hyundai haszongépjárművek műszakilag régebbi Mitsubishi teherautókon alapulnak, így a két új szerzemény közti fejlesztési együttműködés megszervezése nem ígérkezik túl nehéz feladatnak.