Úgy hírlik, hogy a Volkswagen is beszáll a
lóerő-háborúba a Phaeton R jelű változatával. Az autó állítólag
erősebb lesz, mint a 612 óerős
Mercedes CL 65 AMG , amelyet Genfben mutatott be a csillagos márka. A
legerősebb Phaetonba állítólag a
Bentley Continental GT-ből ismert két turbófeltöltős W12-es motor
tovább izmosított változata kerül majd, így a VW csúcsmodellje
versenybe szállhat
a "legerősebb szériagyártású luxusautó" képzeletbeli címért.
Egyesek úgy vélik, hogy a bemutatóra
akár már 2003 őszén a Frankfurti Autókiállításon sor
kerülhet. Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy a Mercedes
felveszi-e a kesztyűt, de a cég illetékeseitől korábban már
hallhattuk, hogy a
Maybachból
származó V12-es lehetőségeit még messze nem aknázták ki, így
egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a Mercedes is bemutatja az
S-osztály 600 lóerő feletti teljesítményű motorral felszerelt
változatát.
Az egyetlen fennmaradó kérdés, hogy mi értelme az egésznek. A jelenlegi csúcsmodellek - a 445 lóerős BMW 760-as , az 500 lovas S600-as és a 420 lóerős W12-es Phaeton - eleve akkora teljesítményt kínálnak, amelyet szinte képtelenség kiaknázni, különösen egy átlag sofőr számára, ráadásul egy luxuslimuzinnal aligha akar bárki négy másodpercen belül 100 km/h-ra gyorsulni, hiszen az ilyesmi nincs igazán jó hatással az utasok komfortérzetére. További korlátot jelent a 250 km/h-s sebességkorlátozás, amelyet mára a legtöbb luxusautó-gyártó önként beépít legerősebb autóiba épp a féktelen száguldozás megakadályozására. Ennek és a különféle menetbiztonsági elektronikáknak köszönhetően a 600 lóerőnek az esetek döntő többségében csak egy töredéke juthat el a kerekekig, így csak arra tudunk gondolni, hogy a németek újabb frontot találtak egy jó kis presztízscsatára.