Toyota Yaris Turbo korlátozott példányszámban

2003.03.24. 13:38
 
   
   

Évente mindössze 600 méregzsák jut egész Európába. A jövő hónapban bemutatkozó új csúcsmodell a Yaris T-sport tovább hergelt változata, amelynek 1,5 literes motorját egy apró és kis tehetetlenségű, mindössze 0,45 bar töltnyomású IHI turbófeltöltő lélegezteti, így az 106 helyett 150 lóerőt képes leadni. Az apró jármű a hosszabbra vett végáttételnek is köszönhetően 7,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre, csúcssebessége pedig 205 km/h.

Az autó azonban nem csak a motorjában különbözik a normál T-Sporttól: a karosszériát 15 mm-rel lejjebb engedték, a 16 hüvelykes könnyűfém felnikre pedig 195/45-ös Pirelli P-Zero gumik kerültek. Ezen felül módosult a kormánymű áttétele is. A vegytiszta vezetési élménybe - ahogy a Toyota a közleményében a Yaris Turbóval szerezhető tapasztalatokat jellemzi - egyedül a szakajtónyi beépített biztonsági elektronika szólhat bele. Van itt négycsatornás ABS, elektronikus fékerő-elosztó, kipörgés-gátló és menetstabilizáló elektronika is, és csak remélhetjük, hogy ezek közül legalább néhány kikapcsolható.

 
   
   

Az autó mindezek mellett rendelkezik két olyan előnnyel, amelyet nem csak a megszállottak fognak értékelni: egyrészt a turbómotor is teljesíti az Euro-4 normarendszer károsanyag-kibocsátási határértékeit, másrészt a Turbo kíméletesen hajtva semmivel sem iszákosabb, mint a T-Sport: 100 km megtételéhez vegyes üzemben is elég neki 7 liter benzin.

Sajnos az autót a korlátozott példányszám miatt csak néhány fontosabb piacon árusítják majd, így erős a gyanúnk, hogy Magyarországon nem mutatkozik be a Yaris Turbo. Ugyanakkor olyan pletykákat is hallani, hogy a Toyota Japánhoz hasonlóan Európában is hozzáférhetővé tesz egy átalakító készletet, amellyel a T-Sport Turbóvá alakítható.