Évente mindössze 600 méregzsák jut egész
Európába. A jövő hónapban bemutatkozó új csúcsmodell
a Yaris T-sport tovább hergelt változata, amelynek 1,5
literes motorját egy apró és kis tehetetlenségű, mindössze 0,45 bar
töltnyomású IHI turbófeltöltő lélegezteti, így az 106 helyett 150
lóerőt képes leadni. Az apró jármű a hosszabbra vett végáttételnek
is köszönhetően 7,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre,
csúcssebessége pedig 205 km/h.
Az autó azonban nem csak a motorjában különbözik a normál T-Sporttól: a karosszériát 15 mm-rel lejjebb engedték, a 16 hüvelykes könnyűfém felnikre pedig 195/45-ös Pirelli P-Zero gumik kerültek. Ezen felül módosult a kormánymű áttétele is. A vegytiszta vezetési élménybe - ahogy a Toyota a közleményében a Yaris Turbóval szerezhető tapasztalatokat jellemzi - egyedül a szakajtónyi beépített biztonsági elektronika szólhat bele. Van itt négycsatornás ABS, elektronikus fékerő-elosztó, kipörgés-gátló és menetstabilizáló elektronika is, és csak remélhetjük, hogy ezek közül legalább néhány kikapcsolható.
Az autó mindezek mellett rendelkezik két olyan
előnnyel, amelyet nem csak a megszállottak fognak értékelni:
egyrészt a turbómotor is teljesíti az Euro-4 normarendszer
károsanyag-kibocsátási határértékeit, másrészt a Turbo kíméletesen
hajtva semmivel sem iszákosabb, mint a T-Sport: 100 km megtételéhez
vegyes üzemben is elég neki 7 liter benzin.
Sajnos az autót a korlátozott példányszám miatt csak néhány fontosabb piacon árusítják majd, így erős a gyanúnk, hogy Magyarországon nem mutatkozik be a Yaris Turbo. Ugyanakkor olyan pletykákat is hallani, hogy a Toyota Japánhoz hasonlóan Európában is hozzáférhetővé tesz egy átalakító készletet, amellyel a T-Sport Turbóvá alakítható.