Úgy hírlik, hogy a Mazda 2005-ig három új
modellel lepi meg a nagyközönséget. A legfontosabb, a Mazda3,
amelyről ezúttal kémfotót közlünk, már nem is igazán meglepő,
hiszen a japánok már Genfben lelőtték a poént a szériamodellel
szinte azonos külsejű
MX Sportif modellel. A képen látható próbamodellnél talán azért is
szorítkoztak az autó elejének és hátuljának álcázására, mert ezeken
a részeken szorulhatott finomításra a szériaváltozat. A következő
újdonság, a Premacy utódja 2004 tájékán léphet színre, méghozzá
állítólag a japánok névadási rendszerébe illeszkedő
Mazda4 néven. Ez a modell a többi új Mazda modellhez
hasonlóan a Forddal közösen fejlesztett padlólemezre épül majd: ez
esetben
a Focus C-Maxxal áll majd fenn szoros rokonság. A
legkevesebbet a 2005-re várható terepjáró modellről tudjuk: a
Mazda5 néven emlegetett típus állítólag szintén a Focus
alkatrészeire épül majd, és kisebb méretei ellenére az Európában
kevéssé sikeres Tribute modellt válthatja fel.
Mindhárom új modellbe a Mazda és a Ford közös palettájáról
válogatnak motorokat a Mazda mérnökei. A benzinesek nagyrészét már
ismerjük a Mazda2 és a Mazda6 modellekből: az alapmodellekbe 1,6
literes 100 lóerős négyhengeres kerül, de lesz 1,8 literes 120
lóerős, kétliteres 141 lóerős és egyes piacokon 2,3 literes 166
lóerős motorú változat is, míg a dízeles változatokba
a PSA és a Ford új, közös fejlesztésű 1,6 és 2 literes négyhengeres turbódízel motorjai kerülhetnek.