Alapos áttervezés eredménye a Focur RS WRC 03
nevű versenyautó. A változtatások az autó alkatrészeinek
több mint 80 %-át érintették. A leglátványosabb változás az
autó új aerodinamikai kialakítása, amelyet a Ford kölni
szélcsatornájában fejlesztettek ki. Az új forma nem csak
alacsonyabb légellenállást és nagyobb leszorítóerőt eredményez, de
a hűtőrendszer hatékonyságát is jelentősen növeli. A fejlesztés
másik fontos eleme az egyes alkatrészek tömegének csökkentése volt,
amely lehetővé tette, hogy
erősebbre méretezzék az autó teherhordó és biztonsági
elemeit. Így merevebb lett a karosszéria és a bukókeret,
valamint sokat javult a Focus WRC súlyelosztása is. Emellett a
Cosworthnál továbbfejlesztették a kétliteres Duratec turbómotort és
új hátsó futóművet is kapott a versenygép.
A változtatások Ford gyári csapatának főnöke, Malcolm Wilson az autó bemutatóján abbéli reményeinek adott hangot, hogy az új WRC megőrzi elődje megbízhatóságát, de jóval nagyobb teljesítményekre lesz képes. Az új Focus versenyautó a tervek szerint április elsejéig átesik a FIA homologizációs ellenőrzésein, és április 11-én már rajthoz állhat az Új-Zéland Ralin. A típussal az idén csak a Markko Martin/Michael Park és a Francois Duval/Stéphane Prévot páros indulhat, a Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen alkotta harmadik gyári támogatású kettős a tavalyi fejlesztésű autóval vehet részt a szezon hátralevő versenyein.