Önállóan próbál túlélni a Daewoo-FSO

2003.03.28. 14:15

 
   
   

Úgy tűnik, hogy kútba estek a tárgyalások az MG-Roverrel, így más megoldás után kell nézni a lengyel autógyár fennmaradása érdekben. A lengyel kormány és a hitelezők részvételével létrehozott New Small Company egyelőre igyekszik időt nyerni. Tárgyalásokat kezdtek a GM-Daewooval a Lanos és a Matiz modellek gyártási és forgalmazási jogának meghosszabbításáról, hogy tovább kereshessék a megfelelő, hosszú távon is megbízható szakmai partnert. Az FSO-nak jelenleg még két évig van gyártási, és három évig forgalmazási joga a kifutó Daewoo modellekre. Amennyiben a cég nem képes megállapodni a GM-Daewooval, az az FSO pályafutásának végét is jelenthetné, hiszen így csak az ősöreg és mára már versenyképtelen Polonézt gyárthatnák, típusfejlesztésre pedig sem pénz, sem megfelelő mérnöki kapacitás nincs. Közben a New Small Company elbocsátásokat is tervez, amelyek a jelenlegi 3.200 fős állomány több mint felét, 1.722 főt érintenének, bár a szakszervezetekkel még nem sikerült megállapodni a kérdésben.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.