A Ford luxusmárkájánál még több
alumínium-karosszériás típust terveznek. David Scholes, az XJ
fejlesztésének programigazgatója nyilatkozott a témáról a
közelmúltban. Scholes szerint
az lett volna a legjobb, ha legalább egy évet várhattak volna,
tapasztalatokat gyűjtve az XJ fogadtatásáról, illetve a gyártás és
a szervizelhetőség problémáiról, mielőtt újabb alumínium alapú
típus tervezésébe fognak, de úgy tűnik, ez nem lesz lehetséges. Az
új XK sorozat fejlesztése ugyanis korábban megkezdődik, és az új
kupé vázának és burkolóelemeinek alapanyaga szintén alumínium lesz.
Ha a 2005 második felében bemutatkozó luxuskupé fejlesztésekor nem
is, a rákövetkező típus, a
2007 körül bemutatkozó új S-type kialakításakor már biztosan
rendelkezésre állnak az XJ-vel nyert adatok, így az is
elképzelhető, hogy ennél a modellnél is alkalmazzák majd a
könnyűfémet. Scholes emellett azt is elmondta, hogy más PAG márkák
luxusmodelljei esetében is kifizetődő lehet az alumínium
vázszerkezet alkalmazása, így a következő Range Rover
koncepciójának kidolgozásakor szintén figyelembe veszik majd ezt a
lehetőséget.
Az alumíniummal Scholes szerint két probléma adódhat, amelyek elsősorban a technológia újszerűségéből következnek. Egyrészt a gyártási folyamat előkészítésének magas ára, másrészt - ezzel szoros összefüggésben - az a tény, hogy a megfelelő tapasztalatok híján egyelőre nagyon nehéz az egyes elemek préselés utáni visszarugózását megjósolni, ami a szerszámok kialakításánál jelent gondot. Ez ugyanis az a terület, ahol még a legjobb számítógépes szimulációkkal sem képesek pontos eredményeket produkálni. Az acélkarosszériák présszerszámainak elkészítése sem egyszerű feladat, de az acéllal mind a mérnökök, mind a szakmunkások évtizedes tapasztalatokkal rendelkeznek, így a szerszámok tervezése jóval egyszerűbben és olcsóbban megoldható.